در جریان بازدید استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه از بازارچه مرزی سومار، تجار، بازرگانان، کامیون داران، فعالان و کارگران این بازارچه مرزی به بیان مشکلات خود پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  کرمانشاه؛ تجار و بازرگانان فعال در این بازارچه مرزی از نبود بانک در این بازارچه گلایه کردند و گفتند: نبود شعبه‌ای از بانک در این بازارچه مشکلات بسیاری برای آنها به بار آورده، بگونه‌ای که امکان نقل و انتقال پول به جهت تبادل کالا به راحتی برای آنها میسر نیست.

رسمی نبودن این بازارچه مرزی از دیگر مباحثی بود که تجار و بازرگانان فعال در بازارچه سومار به آن اشاره کردند.

کامیون داران فعال در این بازارچه مرزی نیز در حضور استاندار کرمانشاه به بیان مشکلات خود پرداختند و گفتند: جاده ورودی به بازارچه مرزی سومار بسیار باریک و نامناسب است که از اداره کل راه و شهرسازی استان انتظار داریم نسبت به تعریض و نوسازی آن توجهی ویژه داشته باشند.

از سویی دیگر مسئولین امنیتی و انتظامی حاضر در این بازارچه مرزی از استاندار کرمانشاه خواستند که روند دیوارکشی و فنس کشی بازارچه سومار با سرعت بیشتری انجامشود تا این بازارچه از امنیت بیشتری برخوردار شود.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه نیز پس از بازدید از این بازارچه مرزی گفت: با تمام توان ساماندهی بازارچه مرزی سومار را به پیش می‌بریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی بازارچه سومار از پروژه‌های اولویت دار استان است، تاکید کرد: ساماندهی این بازارچه را با دید ویژه‌ای دنبال می‌کنیم

مجتبی نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص این مشکلات گفت: کار احداث بازارچه سومار از فروردین 93 آغاز و مین‌روبی محوطه این بازارچه و تسطیح آن انجام شده و در پی احداث سالن گمرک و غرفه‌های خدماتی بازارچه هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته هشت میلیارد تومان به ساماندهی این بازارچه اختصاص یافت، گفت: امسال نیز چهار میلیارد تومان دیگر برای این کار در نظر گرفته شده است.

کرم محمدی فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز به روند صادرات از طریق این بازارچه اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت بازارچه مرزی سومار تاکنونبیش از 30 میلیون دلار کالا از طریق این بازارچه به عراق صادر شده است.

محمدی تصریح کرد: این حجم از صادرات کالا توسط بیش از 10 هزار کامیون انجام گرفته است.

وی همچنین با اشاره به عمده‌ترین کالاهای صادراتی از طریق بازارچه مرزی سومار، گفت: سیمان، تره بار، نایلون، نایلکس و ظروف یک بار مصرف عمده کالاهای صادراتی است که از طریق بازارچه سومار به کشور عراق صادر شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.