جنگ به روایت «گمشده در یانکرز» روی صحنه رود

نمایشنامه‌خوانی «گمشده در یانکرز» از تاثیرات جنگ بر جامعه و فرزندان می‌گوید.

سارا داروفروش کارگردان نمایش «گمشده در یانکرز» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان در رابطه با پسر بچه نوجوانی است که توسط پدرش به خانه مادربزرگ می‌رود و به اجبار آنجا می‌ماند. خانه‌ای که در آن تمام خلقیات با یکدیگر متفاوت است.

وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این اثر بیان کرد: متن‌ نمایشنامه عاطفی و اخلاقی بود که با معیارهای انتخابم سازگار بود. از طرفی تنوع شخصیتی در کاراکترهای نمایش به خصوص پسر بچه داستان، آدمی را بیشتر به سمت و سوی خودش می‌کشید.
 
داروفروش درباره اجرای عمومی نمایش خود عنوان کرد: تمام هدفم بر این است تا بعد از این نمایشنامه‌خوانی، آن را برای اجرای عمومی روی صحنه ببرم که قطعاً هم در همین سالن استاد فنی‌زاده اجرا خواهد شد.

وی در راستای شیوه اجرایی و وفادار بودن به متن نمایش مطرح کرد: قطعاً در بخش نمایشنامه‌خوانی وفاداری به متن بیشتر است؛ اما در کنار آن فضاسازی‌هایی به وسیله بیان و لحن بازیگر صورت گرفته تا برای مخاطب فضای کسالت‌آوری ایجاد نشود و تماشاگر را جذب خودش کند. همچنین یک نمایش رئالیستی است که به دهه 40 در آمریکا باز می‌گردد.

کارگردان نمایش «گمشده در یانکرز» در خصوص تأثیر نمایش بر مخاطبان گفت: در خصوص جنگ و تأثیرات آن بر روی خانواده‌ها در این اثر پرداخته شده که ما هم سعی بر بهتر نشان دادن آن داشته‌ایم. آسیب‌هایی که بر فرزندان و جامعه تا به حال گذاشته است.

وی افزود: در نمایشنامه‌خوانی کمی دستمان بسته است که مسلماً در اجرا آن محدودیت‌ها از بین می‌رود و مضمون نمایش را بهتر می‌توانیم به مخاطبان نشان دهیم.

گفتنی است؛ نمایشنامه‌خوانی «گمشده در یانکرز» به کارگردانی سارا داروفروش، از 28 آذرماه در سالن فنی‌زاده ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار