دبیر کل فدراسیون جهانی سپک تاکرا:

علیپور، رییس کنفدراسیون غرب آسیا می شود

رییس کنفدراسیون آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی در برنامه زنده تلویزیونی تصریح کرد: سپک تاکرای ایران پتانسیل بالایی دارد و بزودی ریاست کنفدراسیون غرب آسیا به محمد علیپور داده خواهد شد.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان عبدالحلیم بن قادر به همراه سهراب آزاد و علی فولادی رییس و دبیر انجمن سپک تاکرا در این برنامه زنده تلویزیونی شرکت کرد و به سؤالات مجری پاسخ داد . 

وی ابتدا گفت: خوشحال هستم که پس از شش سال دوباره به ایران سفر می کنم و جا دارد سلام آقای " چاروک " رییس فدراسیون جهانی سپک تاکرا را به ایرانی ها تقدیم کنم. از سوی دیگر شادمان هستم که تکاپوی کشورهای آسیای میانه و غرب این قاره را شاهد هستم و بی مناسبت نیست که از حمایت های خوب شیخ احمد رییس شورای المپیک اسیا نیز تشکر داشته باشم . 

بن قادر اضافه کرد : خوشبختانه مسوولان انجمن سپک تاکرا بخصوص سهراب آزاد که نایب رییس فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا نیز هست ، تلاش بسیاری برای پیشرفت این رشته مهیج در ایران داشته اند و ما ارتباط خوبی با ایشان داریم . ضمن اینکه به اعتقاد من ، بازیکنان خوبی در ایران فعالیت می کنند که از توان بالایی برخوردار هستند . 

این چهره نام آشنای سپک تاکرای آسیا و جهان در خصوص حضور تیم ملی ایران در مسابقات لیگ جهانی گفت : با توجه به حضور خوب این تیم در لیگ اخیر ، فدراسیون جهانی مقرر کرد که ایران در رقابتهای آینده که با حضور 10 تیم برتر دنیا در تایلند برگزار می شود ، دعوت به عمل آورد .

نکته جالب این است که تمامی هزینه های سفر تیم ایران به لیگ جهانی را فدراسیون جهانی متقبل می شود و ما خوشحال هستیم که این تیم در این مسابقات معتبر جهانی حضور می یابد. 
وی افزود : این مسابقات اهمیت فوق العاده ای دارد بطوریکه قرار است از 80 کشور به شکل زنده پخش شود که طبعا برای ایرانی ها می تواند مفید و آموزنده باشد. 

بن قادر در خصوص راه اندازی دفتر غرب آسیا در تهران گفت : به دلیل حمایت های خوب محمد علیپور از سپک تاکرا و پیشرفت آن در ایران ، تصمیم داریم ریاست کنفدراسیون غرب آسیا را به ایشان محول کنیم و اینکار بزودی رخ خواهد داد. البته در مدت سفرم در تهران ، قرار است آکادمی سپک تاکرا که در سه آیتم داوری ، مربیگری و مدیریت فعال خواهد بود را نیز راه اندازی کنیم و من از مقامات کمیته ملی المپیک ووزارت ورزش انتظار دارم در این خصوص حمایت های لازم را انجام دهند . 
رییس کنفدراسیون آسیا و دبیر کل سنگاپوری فدراسیون جهانی سپک تاکرا در پایان از زحمات قابل تحسین مسوولان این رشته در ایران بویژه سهراب آزاد و علی فولادی قدردانی کرد و تاکید کرد که این رشته قرار است وارد المپیک شود و ایرانی ها باید بیش از پیش تلاش نمایند تا در این رقابتهای معتبرحضور یابند . 

**سهراب آزاد: هدف ما حضوری قوی در بازیهای آسیایی اندونزی است 
سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرای کشورمان و نایب رییس فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا در این برنامه زنده تلویزیونی گفت : برنامه ریزی خوبی طی پنج سال اخیر داشته ایم و با ارتباط مناسبی که با مسوولان این فدراسیون و کنفدراسیون آسیا برقرار کرده ایم ، توانسته ایم کرسی های خوبی بگیریم. 

وی افزود: سال گذشته در بازیهای ساحلی آسیا نتایج خوبی بدست آوردیم و خوشبختانه پیشرفت های خوبی داشته ایم و اکنون برای حضور در بازیهای آسیایی اندونزی استارت جدی زده ایم . یکی از برنامه های بلندمدت و مهم ما راه اندازی تیم ملی زیر 18 سال است که اینکار را با جدیت شروع کرده ایم و بنا داریم با این هدف ، آینده سپک تاکرای کشورمان را بیمه کنیم . 

وی در ادامه تصریح کرد: کشورهای تایلند، مالزی ، میانمار ، کره ، ژاپن ، اندونزی و همچنین نپال ، فیلیپین و ویتنام در سپک تاکرای دنیا از جایگاه خوبی برخوردارند و ما باید تلاش کنیم تا رفته رفته به صف مدعیان ملحق شویم . البته رسیدن به این جایگاه آسان نیست اما اگر مورد حمایت قرار بگیریم ، می توانیم به این خواسته نزدیک شویم . 

سهراب آزاد در ادامه گفت : تاسیس آکادمی سپک تاکرا در ایران به پیشنهاد بنده بوده و من امیدوارم که مسوولان ذیربط در این خصوص ما را یاری دهند . 

وی در پایان ضمن تشکر از حمایتهای محمد علیپور از سپک تاکرا اظهار داشت : عنایت به رقابتهای لیگ داخلی چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در اولویت ماست و هدف ما این است که بتوانیم در عرصه مسابقات معتبر آسیایی و جهانی حضوری موثر داشته باشیم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار