قزوین؛

سه هزار و 200 بسته آموزشی و بهداشتی بین اتباع و مهاجرین خارجی توزیع شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از سه هزار و 200 بسته آموزشی و بهداشتی بین اتباع و مهاجرین خارجی توزیع گردید.


 قزوین؛ بهمن عشایری افزود: در راستای ارتقای سلامت و بهداشت اتباع خارجی در استان قزوین بسته های بهداشتی که از محل کمک های این اداره کل و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تهیه شده بخشی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان و مراکز بهداشت شهرستان قزوین قرار داده شده است.

عشایری همچنین از توزیع دو هزار و 400 بسته بهداشتی بانوان نیز در محلات و حاشیه های شهر قزوین به ویژه ناحیه شهری چوبیندر، ناصرآباد، شهر اقبالیه و سایر نقاط دارای تمرکز و سکونت اتباع خارجی در میان اقشار آسیب پذیر و خانواده های بدون سرپرست و نیازمند خبر داد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در خصوص ایجاد تسهیلات لازم جهت ارتقای سطح کیفیت بهداشت در خانواده های اتباع، به ضرورت تجهیز امکانات مراکز بهداشت و رفع مشکلات بیمه اتباع به عنوان یک اصل مهم تاکید کرد و گفت: با توجه به جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز که در استان قزوین اقامت دارند و تبعات ناشی از عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط آنان که گریبانگیر جامعه ما خواهد بود ضرورت این امر روشن می گردد.


عشایری خاطر نشان کرد: اقدامات آموزشی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین تهیه بروشورهای آموزشی به آنان ارایه شده زیرا تدوام فرهنگ سازی آموزش مسائل بهداشتی به آنها می تواند در کاهش هزینه های ناشی از بیماری های اتباع در سطح جامعه مثمر باشد که این مهم با جدیت تمام و اهتمام استانداری در حال پیگیری و انجام است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.