ردپای دلالان در بازار میوه شب یلدا / هندوانه کیلویی 4 هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: کاهش قیمت هندوانه منوط به بارندگی در شب های باقی مانده به شب یلداست و در صورت عدم بارندگی و هجوم دلالان و وانتی ها در سطح شهر شاهد افزایش قیمت در شب چله خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دلالان هرسال باهم قرار می گذارند تا رکود فروش خود را در این روزها جبران کنند یلدا آمد، میوه هم گران شد.اگر چه قیمت برخی محصولات تا حدودی ثابت مانده اما برخی اقلام به گفته فعالان بازار روند صعودی خود را حفظ کرده تا از قافله گرانی ها عقب نمانند.
در این میان هم کسانی که شغلشان سود جویی است از افزایش تقاضای بازار نهایت استفاده را برده و می برند و اقدام به توزیع و عرضه میوه با قیمت دلخواه در بازار می کنند و در مقابل قدرت خرید مردم قد علم می کنند؛البته باید گفت که در نهایت این مردم هستند که  باید بار مالی این قیمت های نجومی را به دوش بکشند البته در زیر سایه نظارت هایی که همیشه هست اما تاثیراش به اندازه لازم نیست.

نکته حائز اهمیت در این میان آن است که طی روزهای اخیر با نزدیک شدن به شب یلدا تغییرات چند برابری قیمتها موجب شده تا برخی محصولات نیز در سطح شهر نایاب شود.این درحالیست که مسئولان گفته اند که احتکاری در کار نیست و تولید بیش از تقاضا وجود دارد. 

در این خصوص مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: عرضه محصولات بیش از تقاضا است وهیچ کمبودی در ذخایر محصولات وجود ندارد که در شب یلدا اتفاق خاصی بیفتد و از طرفی بازارهای عمده فروش در قبال محصولات خاص شب یلدا اعم ازهندوانه و انار و سیب و پرتقال آمادگی کافی دارند.

نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به رکود بازار همچنین اظهار داشت: در مجموع قیمت برخی محصولات نسبت به سال گذشته حداقل 10 الی 50 درصد کاهش داشته اما نباید فراموش کرد که به سبب شرایط اقتصاد و کاهش قدرت خرید مردم و فراوانی تولید بازار با رکود سنگینی روبه رو است. 

اما  شب چله این روزها با  هندوانه و انار شناخته می شود، کمیاب های گران که باوجود حرفهای مسولان که می گویند بازار تنظیم وهمه چیز آماده ومهیاست یکه تازی می کنند.


البته فراموش نکنیم که همین چند ماه پیش بود که بار هندوانه صادراتی از امارات برگشت خورد !!!

هدایت الله میر مراد زهی عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور آزاد دلالان و واسطه ها در بازار به افزایش نرخ ها دامن زده استT در واقع تنها علت افزایش نرخ میوه در شب یلدا نبود نظارت بر بازار و برنامه ریزی برای کنترل قیمت ها است.

عضو کمسیون کشاورزی با اشاره به افزایش 4 هزار تومانی قیمت هندوانه گفت: عرضه 4 هزار تومانی هندوانه نشان از عدم مدیریت بازار و سپردن مسئولیت نرخ گذاری به دلالان است و گفتنی است که تنها راه قطع دست دلالان در قیمت گذاری محصولات برنامه ریزی و نظارت صحیح دراعیاد ومناسبت های مختلف است.

حال در این روزها که فروشندگان تمام توجه خود را به شب یلدا معطوف کردند نباید فراموش کرد که در صورت کمرنگ شدن نظارت ها چه بر سر مردم خواهد آمد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
معلمان، شب یلدا را با جیب خالی و صورتی سرخ از شرمندگی در مقابل خانواده گذراندند.!!!!
نه خبری از حقوق بود و نه خبری از مطالبات سال قبل. !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
دلالان از تیم اقتصادی قویترند امنیت وآرامش اقتصادی به عهده تیم اقتصادی است وآنها قبول کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خوراکیهایی که قیمتشان نسبت به قبل گرون نشده را بخریم راه‌گشاست انجام بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
دیروز بیست وسی رفته بود مغازه دارها رو جریمه می کرد بعد از یکی سوال کرد فاکتور دارای هندونه رو چن خریدی گفت کیلویی 3000 تومن خوب عزیز من آدم مدیر ، مدبر برو سراغ محتکرش که از کشاورز خریده کیلویی دوزار حالا داراه پخش میکنه 3000 تومن تو مغازه دنبال چی می گردی ، منشاء رو بررسی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
اگه امشب نتونتستید هندوانه بگیرید گناه نداره تابستان قضاش رو بجا بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
بعضیا ماه رمضان روزه نمی گیرن هیچ به حالشان فرقی نداره ولی شب چله هندوانه نمی گیرن عذاب وجدان می گیرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
ردی پای دلالان ؟ جالبه خدائی میشه اسم ببرین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
هيچي بر سر مردم نمي ايد مردم 2 ، 3 روزي هندوانه نخرند آسمان به زمين ميايد ادم عاقل پول خود را دور نميريزد تا کي بايد دنبال خرافات باشيم
آخرین اخبار