رونمایی از طرح سلامت یاران/امضاء تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و وزارت بهداشت

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: طرح سلامت یاران برای کمک به افرادی که نیازمند خدمات در بیمارستان ها هستند با همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت به اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مراسم امضای تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت و هشتمین آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و واقفین جمعیت هلال‌احمر که امروز(دوشنبه) در تالار اندیشه برگزار شد،با بیان اینکه هدف از اجرای طرح سلامت یاران خدمات رسانی به افراد نیازمند است، اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در 10 بیمارستان کشور با همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت اجرا می شود.

وی افزود: تعدادی از داوطلبان هلال احمر با آموزش هایی که برای خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان ها خواهند دید، در طول درمان همراه بیمار هستند و به آن‌ها خدمات رسانی خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به موضوع اسلام هراسی که برخی از رسانه ها به آن دامن می زنند، تصریح کرد: عده ای به دنبال این هستند که بگویند اسلام منادی خشونت است.

ضیایی در ادامه با اشاره به موضوع خدمات داوطلبانه از سوی داوطلبان هلال احمر گفت : داوطلبان می تواند سلامت جامعه را ارتقا دهند، ظرفیت های اجتماعی را افزایش و آسیب های اجتماعی را کاهش دهند و همچنین محبت را به جامعه تزریق کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان هلال احمر تاثیر زیادی در موضوع اقتصاد کشور دارند و آن‌ها می توانند همبستگی و همگرایی را در جامعه حکفرما کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: داوطلبان هلال احمر از نظر بعد معنوی می توانند سلامت معنوی افراد جامعه را تامین کنند.

ضیایی با تاکید بر اینکه سازمان جمعیت هلال احمر بیش از 90 سال قدمت دارد، گفت : در حال حاضر 17 میلیون نفر در جمعیت صلیب سرخ داوطلب شده اند اما ما به دنبال راه هایی هستیم که بتوانیم از خدمات مردم در هر بخشی استفاده کنیم.

*حضور بیش از هزار داوطلب در طرح سلامت یاران

امیر محسن ضیایی در حاشیه مراسم هشتمین آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و واقفین جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در طرح سلامت یاران چه تعداد ثبت نام کرده اند، اظهارداشت: در فاز اول این طرح بیش از هزار نفر حضور دارند.

وی افزود: این افراد به صورت شبانه روزی در بیمارستان ها برای خدمات دهی به بیماران نیازمند حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: در آینده نزدیک همزمان با افزایش بیمارستان ها، تعداد داوطلبان برای خدمات رسانی به بیماران نیازمند نیز افزایش پیدا می کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار