کارشناس صهیونیست: بهبود روابط اسرائیل و ترکیه موقتی خواهد بود

بنابر یک تحلیل، به محض این که تنش‌ها میان ترکیه و روسیه کاهش یابد، آنکارا مانند گذشته به اقدامات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بر طبق تحلیل یک کارشناس صهیونیست، بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی موقتی است و به محض کاهش تنش‌ها میان آنکارا و روسیه، همه چیز مانند گذشته خواهد شد.

بنابر این تحلیل، حتی اگر توافقی میان آنکارا و تل‌آویو به امضا برسد، چندان دوامی نخواهد داشت؛ زیرا بار دیگر ایدئولوژی اسلامی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و همنشینی او با گروه‌های به ادعای این کارشناس، افراط‌گرا مانند حماس بر همه چیز غلبه خواهد کرد.

بنابر گزارش روزنامه‌های ترکیه، خالد مشعل، رهبر حماس، در هفته جاری با مقامات ترکیه دیدار و گفتگو کرد. به نظر می‌رسد ترکیه نهایت تلاش خود را می‌کند تا در صورت امضای توافق با رژیم صهیونیستی، از حماس حمایت کند.

روابط ترکیه و رژیم اشغالگر در سال 2010 و در پی حمله صهیونیست‌ها  به کشتی امدادرسان «مرمره» که راهی غزه بود و کشته شدن 10 شهروند ترک، به شدت متشنج شد. به تازگی تنش‌ها در روابط مسکو و آنکارا، ترکیه و رژیم صهیونیستی را به یکدیگر نزدیک کرده است.

روسیه نیمی از گاز ترکیه  و حدود ده درصد نفت آن را تأمین می‌کند. مسکو پس از سرنگونی جنگنده‌اش بوسیله ترکیه، این کشور را به لحاظ تأمین انرژی تحریم کرد. تحلیلگران احتمال می‌دهند اردوغان قصد دارد برای جبران این تحریم‌ها، با پیشنهاد رژیم صهیونیستی مبنی بر انتقال گاز طبیعی این رژیم از طریق ترکیه به اروپا موافقت کند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار