سنندج؛

سهم 1.3 درصدی کردستان در صادرات کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در هفت ماهه امسال بیش از 250 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به خارج از کشور داشته‌ایم که این میزان 1.3 درصد صادرات کل کشور را شامل می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،محمد دره وزمی، در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان که در استانداری برگزار شد، گفت: صادرات ایران به عراق حدود 8.9 میلیارد دلار بوده که از این میزان 233 میلیون دلار آن مربوط به استان کردستان بوده است .

وی افزود: در هفت ماهه امسال بیش از 250 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به خارج از کشور داشته ایم که این میزان 1.3 درصد صادرات کل کشور را شامل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه بیشتر اقلام تولیدی به کشور عراق صادر می شود، بیان کرد: درصد بسیار کمی از کل صادرات کردستان به کشورهای هدف شامل اقلیم کردستان عراق، افغانستان، ارمنستان و تاجیکستان را تولیدات داخل استان شامل می شود.

وی افزود: افزایش میزان صادرات استان باید از طریق شناسایی بیشتر کشورهای هدف صورت گیرد و این مهم هم به تنهایی از عهده دولت بر نمی آید و بخش عمده ای از اقدامات نیاز به ورود و تعامل بخش خصوصی دارد.

دره وزمی گفت: یکی دیگر از الزامات افزایش صادرات در استان تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل است و تا وقتی زیرساخت‌های حمل و نقل در استان ما مهیا نباشد تجار، بازرگانان و صادرکنندگان به سایر استان‌های مرزی کشور مراجعه می کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.