نظام تعلیم و تربیت باید موقعیت‌های رشد را خلق کند

دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: خلق موقعیت‌های رشد یکی از مهم‌ترین مسائل در نظام تعلیم و تربیت است که نهایتا در رفتار افراد متجلی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیری دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی در صبح امروز جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکرد کارآفرینی اظهار داشت: مقصود ما در نظام تعلیم و تربیت یادگیری است یادگیری از جنس دانستن نیست بلکه از جنس رشد است رشدی که فراگیر و همه جانبه و مبتنی بر اصول صحیح تعلیم و تربیت باشد همچنین اهداف رشد را محقق کند.  خلق موقعیت‌های رشد در نظام تعلیم و تربیت یکی از اصلی‌ترین مسائل در نظام تربیت است که رشد و یادگیری در نهایت در رفتار افراد متجلی می‌شود. 

وی در ادامه گفت: در نظام تعلیم و تربیت باید شخصیت و هویت با هم هماهنگ باشد یعنی رفتار فرد برگرفته از هویت و ذاتش باشد. 

نیری تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت به شدت دچار انگیزش درونی است و منبع کنترل درونی باید با منابع کنترل بیرونی هماهنگ باشد تا شاخص های احساس ارزشمندی فرد نمایان شود که این شاخص‌ها آرامش روانی و ثبات رفتاری را به دنبال دارد. 

دبیر جشنواره  نوجوان خوارزمی اذعان کرد: نقش معلمان به عنوان ناظر فنی و متخصص است ولی باید نقشی فراتر در راهبری و هدایت داشته باشند و دنیای کیفی دانش‌آموزان را با ارتباط سالم و صحیح کنترل کند تا دانش‌آموزان انگیزه داشته باشند که این خود نیازمند برنامه‌های صحیح ماست. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار