قزوین؛

کشاورزان استان قزوین برای بیمه محصولات باغی اقدام کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به سرمای زودرس فصل زمستان کشاورزان لازم است در فرصت باقیمانده برای بیمه محصولات باغی خود اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: از اول آذرماه سال جاری بیمه محصولات باغی آغازشده و تا آخر دی‌ماه ادامه دارد که به دلیل احتمال سرمازدگی و خسارت های غیر مترقبه؛ باغداران می توانند از فرصت باقیمانده برای بیمه محصولات باغی خود اقدام کنند.

علی‌اکبری  بیان کرد: در سال زراعی ۹۴-۹۳ در مجموع ۲۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از محصولات باغی استان بیمه شده است.

اکبری اضافه کرد: سطح زیرکشت باغات بارور استان در مجموع ۶۵ هزار و ۸۰۰ هکتار برآورد می شود که با توجه به سطح بیمه محصولات باغی استان در حال حاضر حدود ۳۰ درصد محصولات تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است. .

وی خاطر نشان کرد: این میزان بیمه محصولات باغی استان با برنامه تعیین شده فاصله دارد ولی شرایط قابل قبول است و کشاورزان باید ضمن تقویت فعالیت های باغی و کنترل آن در مقابل سرمازدگی نسبت به بیمه محصولات باغی خود نیز اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست مدت زمان بیمه محصولات باغی را افزایش دهند تا کشاورزان بتوانند برای بیمه محصولات باغی اقدام کنند.

اکبری بر لزوم پرداخت غرامت محصولات باغی بخصوص در محصول انگور توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی هم تاکید کرد.

وی یادآور شد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باغات انگور با عملکرد بالای ۲۱ تن در هکتار را در تحت پوشش بیمه قرار نمی دهد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

اکبری اظهار داشت: باغات مناسبی از انگور در سطح استان وجود دارد که بیش از ۲۱ تن عملکرد دارد که با توجه به اینکه استان قزوین قطب مهم تولید انگور کشور است این باغات لازم است حت پوشش بیمه قرار گیرند.


انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.