یاسوج ؛

بیش از 22 هزار تن محصول باغی در گچساران تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 22 هزار و 600 تن محصول باغی شامل لیموترش، پرتقال، نارنگی، انار و انگور امسال در این شهرستان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علیرضا رضانژاد افزود: برداشت محصولات باغی در گچساران از ابتدای شهریور آغاز شده است و تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این میزان محصول در یکهزار و 430هکتار باغ تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: امسال تاکنون 9هزار و 80 تن لیموترش در 602 هکتار ، دو هزار و 550 تن نارنگی در 150 هکتار، دو هزار و 550 تن پرتقال در 150 هکتار، سه هزار 450 تن انار در 230 هکتار و 100 تن انگور در 10 هکتار باغ گچساران در یکهزار و 140هکتار باغ این شهرستان برداشت شده است.
وی بیان کرد: برداشت محصول در 290 هکتار باغ پرتفال و نارنگی این شهرستان در حال انجام است که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت پنج هزار تن دیگر محصول دیگر برداشت شود.

رضانژاد گفت: بخشی از محصول تولید شده باغی در این شهرستان به استان های خوزستان، فارس و زنجان صادر می شود و مابقی به مصرف مردم گچساران می رسد.

مدیر جهاد گچساران افزود: روستاهای چهاربیشه، پاکوه، ماهور باشت، آب توت، اسپر، مارین، دیل، شامبراکان و نارک را عمده ترین مناطق تولید محصول باغی این شهرستان است.

وی ابراز کرد: بیش از یک هزار بهره بردار در زمینه برداشت مرکبات در باغات گچساران فعالیت دارد.

وی بهره گیری از تجهیزات مکانیزه کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، آموزش های ترویجی بهره برداران مهمترین برنامه های این اداره متولی برای افزایش بهره وری از تولیدات کشاورزی در این شهرستان است.

وی با اشاره به غیرواقعی بودن قیمت محصولات کشاورزی در گچساران به دلیل کمبود زیرساخت های صنایع تبدیلی بیان کرد: احداث صنایع تبدیلی و سردخانه از برنامه های در دست اجرا برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در این شهرستان است.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران گفت: مجوز احداث سردخانه پنج هزار تنی محصولات کشاورزی و دامی این شهرستان صادر شده است و شروع عملیات اجرایی آن در انتظار تامین اعتبار است.

علیرضا رضانژاد افزود: 70 میلیارد ریال اعتبار برای احداث سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: این طرح باید با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: 20درصد از اعتبار این پروژه از سوی بخش خصوصی و 80درصد باید از طریق صندوق ذخیره ارزی تامین شود.

رضانژاد ابراز داشت:زمین مورد نیاز برای ساخت یک واحد سردخانه محصولات کشاورزی و دامی در بخش جنوبی شهر دوگنبدان در منطقه پازنان اختصاص یافته است .

سالانه بیش از 100 هزار تن محصول دامی و کشاورزی در شهرستان 120 هزار نفری گچساران تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گندم، جو،ذرت، سبزی و صیفی،محصولات جالیزی،مرکبات، گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و شیر عمده ترین تولیدات بهره برداران گچسارانی است.

این شهرستان 30 هزارهکتار زمین کشاورزی دارد که تنها پنج هزار هکتار آن آبی است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: محصول ، باغی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.