مختاری: بهره برداری از بیش از هزار هکتار جنگلکاری تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: بیش از هزار هکتار جنگلکاری تا پایان سال در محدوده چهار منطقه به بهره برداری می رسد.

آماه جمعه/////// بهره برداری از بیش از هزار هکتار جنگلکاری تا پایان سالعلی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت جنگلکاری در شهر تهران، اظهار کرد: تاکنون بیش از 37 هزار و 632 هکتار جنگلکاری در دامنه جنوبی البرز و پیرامون شهر تهران در قالب طرح کمربند سبز به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران بر اساس احکام برنامه پنج ساله، دوم شهرداری تهران سالانه توسعه هزار هکتار جنگلکاری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، اضافه کرد: تا پایان سال جاری حدود هزار و 20 هکتار جنگلکاری در محدوده مناطق 1، 4 ، 5 و 22 به بهره برداری خواهد رسید.

مختاری با اشاره به گونه‎های مورد استفاده در طرح کمربند سبز تهران، تصریح کرد: در شهر تهران به طور کامل از درختان و درختچه های بومی و یا مقاوم و با نیاز آبی حداقل و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران انتخاب می شوند.

وی افزود: برای آبیاری نهال‎های کاشته شده در شهر از روش آبیاری تحت فشار ( ترجیحاً قطره ای ) استفاده می‎شود که این روش استفاده بهینه از منابع آبی را به ‎دنبال داشته است. 

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار