مختاری:

آبیاری 100 درصدی فضای سبز با آب غیر شرب

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: امروز 100 درصد از فضای سبز تهران با آب غیر شرب آبیاری می‌شود.

آبیاری 100 درصدی فضای سبز با آب غیر شرببه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، در مراسم روز درختکاری و افتتاح هزار هکتار در دامنه جنوبی البرز که امروز(شنبه) با حضور اعضای شورای شهر در این مکان برگزار شد با بیان اینکه توسعه فضای سبز حدود سه دهه است که در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته، اظهار داشت: امروزه بیش از 38 هزار و 700 هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران است. 

وی با بیان این‌که برای گسترش و کاهش آلودگی هوای شهر تهران اقدام به افزایش سرانه‌های فضای سبز کرده‌ایم، افزود: در خرداد 1359 ، پنج هزار هکتار فضای سبز در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت اما به دلیل جنگ تحمیلی تنها 900 هکتار فضای سبز پیرامون شهر کاشته شد. 

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به طرح های ملی این سازمان تصریح کرد: موضوع کمربند سبز پیرامون شهر تهران در طرح جامع آب خام از مهم‌ترین طرح‌های ملی موفق برای این سازمان بوده است. 

مختاری با تاکید بر این‌که امروزه صد در صد فضای سبز شهر تهران با آب خام آبیاری می‌شود، یادآور شد: در سال 1365 صد در صد از فضای سبز پایتخت با آب شرب آبیاری می‌شد اما در حال حاضر تمام فضای سبز شهر را با آب غیر شرب و خام آبیاری می کنیم.

وی با بیان این‌که امروزه در شهر تهران با مشکل کم آبی مواجه هستیم، گفت: امروزه 666 هزار متر مکعب ذخیره آب که حاصل نزولات آسمانی و آب‌های جاری است  برای مواقع بحرانی شهر داریم . 

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان این‌که امروزه سرانه فضای سبز برای هر نفر در شهر تهران 24 متر است تصریح کرد: 300 کیلومتر توسعه فضای سبز در حاشیه‌های شهر تهران داشته‌ایم و همچنین 2 هزار و 135 پارک ملی، فرا منطقه‌ای و منطقه ای در شهر تهران احداث کرده‌ایم . 

مختاری با بیان این‌ که طبق گفته‌های شهردار تهران توزیع فضای سبز در شهر تهران عادلانه نیست، تاکید کرد: در بعضی از مناطق به دلیل بافت‌های فشرده مسکونی توزیع عادلانه فضای سبز امکان پذیر نبود اما به دنبال این هستیم که با همکاری شورای شهر بتوانیم سرانه فضای سبز برخی از مناطق را افزایش دهیم. 

وی گفت: 150 میلیارد تومان برای بودجه سال 95 به بودجه سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اضافه شده است.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار