بزرگداشت مقام آیت‌الله آملی در همایش ستارگان محراب

سیزدهمین همایش ستارگان محراب با موضوع بزرگداشت مقام شامخ آیت‌الله محمدتقی آملی، از مفاخر ائمه جماعات استان تهران در مسجد مجدالدوله برگزار شد.

بزرگداشت مقام آیت‌الله آملی در همایش ستارگان محراب
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزدهمین همایش ستارگان محراب با هدف بزرگداشت آیت الله میرزا محمدتقی آملی ظهر امروز دوم دی در مسجد مجدالدوله تهران برگزار شد.

آیت‌الله شیخ محمدتقی شریعتمدار، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: من ابتدا شاگرد و ملازم درس آیت‌الله محمد تقی آملی بودم و تغییرات درس‌شان را می‌نوشتم که البته برخی از آن‌ها به چاپ نرسیده زیرا کتاب‌های بسیاری در زمینه اصول وجود دارد و من چاپ این کتاب را زائد می‌دانستم.

وی ادامه داد: در زمان ما چند عالم، فقه اسلامی را نوشته‌اند از جمله آیت‌الله حکیم، آیت الله سید احمد خوانساری که جامع‌المدارک هفت‌جلدی را نگاشته‌اند و آیت‌الله محمدتقی آملی مصباح‌الهدی را به تقریر در آوردند.

آیت الله شریعتمدار اظهار داشت: در مدرسه مروی کتاب مصباح‌الهدی آیت الله محمدتقی آملی را بحث می‌کردیم و کتاب ایشان مزیتی داشت که دیگر بزرگان نداشتند، از جمله این که وی هم بیان و قلمشان روشن و واضح بود به طوری که برخی طلبگان که تسلیم ورود به اجتهاد را دارند باید کتاب ایشان را بخوانند زیرا جامع‌المدارک است اما در عین حال عبارات مشکلی در آن وجود دارد که مختص مبتدیان ورود به اجتهاد است.

وی افزود: آیت‌الله آملی کثرت تعریف داشتند و مختومات تحریراتشان کتاب‌های بسیاری است از جمله بحث آیت‌الله نائینی، استاد حسن اصفهانی که برخی از آن‌ها منتشر شده شده و بسیاری به چاپ نرسیده است.

آیت الله شریعتمدار ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های ممتاز آیت الله محمدتقی آملی نظم بسیاری بود که اوقاتشان را به فعالیت‌های مختلف تقسیم می‌کرد که از جمله آن‌ها ختم یک جزء قرآن در طول روز و چهارده بار در سال به نیت چهارده معصوم بود، همچنین جلساتی را با محوریت علم اخلاق و دیگری اصول دین برگزار می کردند که تمامی آن‌ها توسط حاج‌ اسماعیل سراجان و آیت‌الله ابوالقاسم میرزایی مکتوب می‌شد و ایشان با اینکه در فلسفه استاد بودند در جایی که فلسفه با دین تناقض داشت ایشان آیات قرآنی اصل قرار می‌دادند.

پس از سخنرانی آیت‌الله شریعتمدار، سیزدهمین همایش ستارگان محراب با مدیحه سرایی حاج مرتضی طاهری در وصف صاحب‌الزمان پایان یافت.








برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید




انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، اقامه ، نماز ، عصر ، امامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار