نماینده کمسیاریای عالی حقوق بشر عنوان کرد:

حضرت علی(ع) بنیانگذار مبانی اساسی حقوق بشر است

فرانچسکو موتا گفت: در این سفر بنیان‌گذار نخستین مفهوم و مبانی حقوق بشر طی قرون متمادی را زیارت کردم و برای من یک زیارت تاریخی بود.

حضرت علی(ع) بنیانگذار مبانی اساسی حقوق بشر است
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرانچسکو موتا نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق با حضور در نجف اشرف به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شد و با مسؤولان آستان علوى ديدار كرد.
فرانچسکو موتا درباره حضور خود در حرم مطهر علوی اظهار داشت: برای اولین بار است که به زیارت امام علی(ع) می‌آیم. در این سفر بنیان‌گذار نخستین مفهوم و مبانی حقوق بشر طی قرون متمادی را زیارت کردم و برای من یک زیارت تاریخی بود.
وی افزود: تعالیم و ارزش‌های حضرت علی(ع) از لحاظ عدالت والا و عظیم است. رفتار دلیرانه او و حمایت از مردم و حق‌ستانی و بخشایش بی‌نظیرش راز شهرت و مقام بزرگ و پرطرفدار بودن اوست. امروزه سخنان ارزشمندش تدریس می‌شود و مدارک تحصیلی عالی در زمینه مطالعه سخنانش اعطا می‌شود.
نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در ادامه به روابط گسترده این سازمان جهانی اشاره کرد و گفت: رابطه این سازمان با تمامی کشورها و سازمانها برقرار است و طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است دیدارهای دیگری صورت بگیرد تا اهداف مشترک آستان علوی و این سازمان به صورت جدی بررسی شود.
موتا خاطر نشان کرد: طی حضور در نجف توانستم با شماری از افراد برجسته علمی و مذهبی دیدار کنم و مسائل مختلفى در زمينه حقوق بشر را با ايشان در ميان بگذارم.


منبع: آستان قدس علوی




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۴
به احترام علـــــی
به حـــرمت بارگاه و گنبـد و نجـــفش
علی امام من است و منم غلام علی...
آخرین اخبار