قزوین؛

سالانه ۷۰ میلیون خودرو در جاده های استان قزوین تردد می کنند

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان قزوین گفت: راههای استان با قرار گرفتن در مسیر، شمالغرب و مرکز کشور محورهای ملی است و سالانه بیش از ۷۰ میلیون خودرو از جاده های استان عبور می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛جواد حق لطفی اظهارداشت: نگهداری از جاده ها به عنوان سرمایه ملی کشور مسئولیتی سنگین و هزینه بر است که بی توجهی به آن خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی افزود: به ازای هر سه سال اقدام دیرهنگام در فعالیتهای نگهداری از جاده ها باید هزینه هایی تا پنج برابر و با دیرکرد پنج ساله باید تا ۱۸ سال هزینه کنیم تا وضعیت جاده ها مناسب شود.

حق لطفی تصریح کرد: راهداری اگر بموقع صورت گیرد می تواند هزینه های کشور و استان را بسیار کاهش دهد که انتظار داریم اعتبارات راهداری بموفع و به میزان مناسب تخصیص داده شود تا فعالیتهای نگهداری متوقف نشود.

مدیر راهداری استان قزوین بیان کرد: نگهداری از حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده های کشور به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در استان قزوین هم نگهداری از حدود شش هزار کیلومتر راه به اعتبارات قابل توجهی نیازمند است که بخش کمی از آن محقق می شود.

حق لطفی گفت: برای نگهداری از راههای استان بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در بهترین شرایط تنها یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده می شود که همه آن هم پرداخت نمی شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح زمستانی ۳۰۰ راهدار با ۲۵۲ دستگاه ماشین آلات راهداری در قالب ۴۰ اکیپ به صورت شبانه روزی در جاده های استان خدمت رسانی می کنند.

مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: در عملیات اخیر که پس از کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان قزوین انجام شد راهداران با حضور بموقع توانستند با امدادرسانی و بازگشایی مسیرها نسبت به ایمن سازی جاده ها اقدام کنند.

وی گفت: در این عملیات و نیز اجرای طرح زمستانی ۳۰۰ راهدار در قالب ۴۰ اکیپ با استفاده از ۲۵۲ دستگاه انواع ماشین الات سنگین راهداری با استقرار در ۲۴ راهدارخانه نسبت به امدادرسانی و بازگشایی مسیرها اقدام کرده اند.

حق لطفی افزود: طرح زمستانی تا اسفند ماه ادامه خواهد یافت تا مسیر عبور رانندگان و مسافران درجاده های استان ایمن شده و تردد در آن روان و بی حادثه باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: خودرو ، جاده ، قزوین ، تردد ، محور ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.