قزوين؛

بهره‌مندی 27 هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی قزوین

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از 27 هزار و 629 نفردر سال گذشته از خدمات مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی استان بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛محمدحسن نادری‌ افزود: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی در معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی با هدف ارتقا سطح آگاهی و پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و درمان اختلالات روانی به متقاضیان این بخش خدمات ارائه می‌دهد.

وی از خدمات ارائه شده این دفتر را مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان خط 1480 و ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعان مرکز مشاوره در بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: بیش از 27 هزار 629 نفر از خدمات مشاوره و روانشناختی استفاده کردند که از این تعداد 10 هزار و 629 نفر تماس گیرندگان با صدای مشاور بوده و یک هزار و 417 نفر مراجعان مشاوره حضوری دولتی و 15 هزار و 583 نفر نیز مراجعان مراکز خصوصی بوده‌اند.

نادری بیان کرد: مرکز مشاوره حضوری، مرکزی است که در زمینه مشاوره خانواده، مشاوره کودک، مشاوره تحصیلی و درمان اختلالات روانی با حضور روانشناسان و مشاوران خانواده فعال بوده است.

وی تصریح کرد: مشکلات مراجعان در یک یا چندین جلسه بررسی می‌شود و حضور روانپزشک نیز در این واحد به پیشبرد اهداف درمانی کمک کرده است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در خصوص مشاوره تلفنی نیز یادآور شد: تماس تلفنی با خط 1480 راه ارتباط میان مشاور و تماس گیرنده است که مشاوره تلفنی با حضور مشاوران مجرب در دو نوبت کاری صبح و عصر آماده ارائه خدمات است.

نادری اضافه کرد: این مشاوره در زمینه مسائل خانوادگی و تربیت کودک و سایر مسایل روانشناختی فعال است و این خط نیز به صورت استانی امکان پاسخگویی تماس متقاضیان از شهرستان‌ها نیز است.

نادری مطرح کرد: در حال حاضر 22 مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.