ايرويزنيوز: پس از اجرای برجام، صنعت هوافضا در جهان رونق می‌گیرد

پایگاه اینترنتی «ایرویزنیوز» نوشت: صنعت هوافضای جهان پس از توافق هسته‌ای ایران چنان رونقی خواهد گرفت که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کسی شاهد آن نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «ایرویزنیوز airwaysnews» نوشت:  صنعت هوافضا جهان در نتیجه توافق هسته ای تاریخی میان ایران و قدرت های غربی چنان رونقی خواهد گرفت که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شاهد آن نبوده است.

این توافقنامه تاریخی به شرکت های هواپیمایی ایرانی اجازه خواهد داد برای نخستین بار از اواخر دهه 1970 تاکنون، هواپیماهای پیشرفته غربی را سفارش دهند.

توافق هسته ای ایران، آخرین مانع عمده خود را در آمریکا پشت سر گذاشت و ایرانی ها برداشتن نخستین گام های خود را برای پیوستن مجدد به اقتصاد جهانی آغاز کرده اند. 

در این گزارش آمده است: براساس این توافق، که ماه ژوئیه به دست آمد، ایرانی ها به بیش از صد میلیارد دلار دارایی مسدود شده خودشان در خارج دسترسی پیدا خواهند کرد و تحریم ها علیه ایران که مانعی برسر راه پیوستن این کشور به اقتصاد جهانی بوده است، لغو خواهد شد. به ویژه در بخش هوا فضا ، شرکت های هواپیمایی ایران امکان پیدا خواهند کرد تا در جهت نوسازی ناوگان خودشان گام بردارند. 


دلایل زیادی وجود دارد که چرا ناوگان هوایی ایران نیازمند نوسازی و تعداد بیشتری هواپیمای مسافربری است. مهم ترین علت این است که باز شدن اقتصادی ایران به روی جهان و فراهم شدن زمینه دسترسی آزادتر بازرگانان خارجی به این کشور، منجر به افزایش سفرهای هوایی به ایران خواهد شد و بر این اساس این کشور به هواپیماهای بیشتر و پیشرفته تر نیاز خواهد داشت.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار