پیشنهاد فرهنگی آخر هفته؛

از بازیگری «هادی ساعی» تا گفته‌های یک «بوقلمون»

این هفته را با پیشنهاد آخر هفته فرهنگی به دنیای ناگفته بوقلمون‌ها و بازی یک ورزشکار بروید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.


سینمایی آخر هفته:

این روزها عده‌ای از حرفه و شغل‌های خود به سمت بازیگری روی آورده‌اند که یا می‌مانند و یا اواسط راه مسیر خود را همانجا به پایان می‌رسانند. در پیشنهاد آخر این هفته باز شاهد نقش‌آفرینی یکی از ورزشکاران بنام کشورمان هادی ساعی هستیم که  توانسته به این عرصه هم راه پیدا کند.

از بازیگری «هادی ساعی» تا گفته‌های یک «بوقلمون»

«پی 22» فیلمی است که این هفته روی پرده سینما رفته است و می‌توانید به همراه دوستان و خانواده به تماشای آن بروید. خلاصه داستان از این قرار است که: در شب عروسی دختر سرگرد هادی فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی و پسر شهید ناخدا محمدی، سرگرد هادی متوجه می‌شود که داماد به محل شهادت پدرش رفته و هادی برای پیدا کردن او به محل مورد نظر می‌رود اما ...
 
حسین قاسمی جامی کارگردان این اثر که قبلا فیلم «پیتزا مخلوط» از او دیده شده است، این بار مضمون دفاع مقدسی را روی پرده سینما برده و بازیگرانی چون امین حیایی، هادی ساعی، نسرین مقانلو به ایفای نقش می‌پردازند.


تئاتر آخر هفته:

نمایشی که توانسته چندین جایزه را به خودش اختصاص بدهد، شاید دیدنش خالی از لطف نباشد و بتوانیم جزو برنامه‌ریزی‌هایمان قرار بدهیم تا به دیدن آن برویم. در این اثر بازیگرانی چون: علی سلیمانی سرنسری، سیروس همتی، مه‌لقا باقری، محمد صادق ملک، جواد پورزند و.. به ایفای نقش می‌پردازند. 

از بازیگری «هادی ساعی» تا گفته‌های یک «بوقلمون»

بوقلمونی که حتما حرف‌های بسیاری در پشت چهره خود دارد. حتی جمله‌ای بیانگر این حرف می‌گوید: «وقتی بوقلمون صفتا عاشق میشن، میشه حکایت اون عقربی که دور خودش یه خط آتیش ببینه». اما چرا این را می‌گوید؟! با این اوصاف باید رفت تا علت جملات نمایش را از دل متن‌ها پیدا کرد و با اجرای بازیگرانش همراه شد.


کتاب آخر هفته:

کتاب این هفته  که آلفرد هیچکاک یکی از اقتباس‌های سینمایی مشهور خود را از آن داشته، «پرندگان» نوشته دافنه دوموریه که به تازگی با ترجمه علی مسعودی‌نیا توسط انتشارات «به‌نگار» منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این رمان قصد دارد تا وارد دنیای دیگری از پرندگان بشوید و شما را با افکار شخصیت داستان درگیر می‌کند.

از بازیگری «هادی ساعی» تا گفته‌های یک «بوقلمون»

داستان رمان «پرندگان» درباره دهکده‌ای ساحلی است که در شروع زمستان با حادثه عجیبی روبرو می‌شود. فوجی از پرندگان مختلف به دهکده هجوم می‌آورند و واقعه‌ای تراژیک رقم می‌زنند. ماجرا درست از‌‌ همان اولین هشدار‌ها آغاز می‌شود. آقای نت، نیمه شب با صدای گریه بچه‌هایش متوجه حمله این پرنده‌ها می‌شود ولی روز بعد با هرکسی درباره‌اش صحبت می‌کند او را جدی نمی‌گیرد. داستان مواجهه نت و خانواده‌اش با پرندگان مهاجم را شرح می‌کند.

«پرندگان» به تازگی با قیمت ۷۵ هزار ریال منتشر شده و همزمان با انتشار نسخه مکتوب این کتاب، نسخه الکترونیک آن نیز با قیمت ۳۲ هزار و ۸۰۰ ریال توسط اپلیکشین کتابخوان فیدیبو ارائه شده است.


گالری آخر هفته:

از دیرباز تا به امروز میوه‌ها نقش مهمی در وعده‌های غذایی‌مان داشته‌اند، حتی می‌توان به وی‍ژگی‌های اساطیریش هم اشاره کرد، همچنین از طرفی  با تغییر فصل‌ها نوع و تنوع آنها هم تغییر می‌کند. با شروع فصلی جدید خوب است تا به نمایشگاه «میوه‌ها» رفت تا مفاهییم را از نردیک دید.

از بازیگری «هادی ساعی» تا گفته‌های یک «بوقلمون»

افراد دارای شخصیت و افکار و زیبایی‌شناسی خاص خود هستند و ابزارشان را در جهت افکار و احساس خود به کار می‌برند ... نگاه کردن به یک موضوع مشترک می‌تواند افکار متفاوت و گاهی متضاد و از طرفی کامل کننده را به نمایش بگذارد که این نشان‌دهنده ظرفیت و گستردگی موضوع است.


آخر هفته رو کجا بریم؟

طرفداران طبیعت و گردشگری را به مشاهده این منطقه زیبا با جاذبه‌ای شگرف در استان تهران دعوت می‌نماییم!

آبشار «لالون فشم» در استان تهران واقع است. دره لالون نیز همانند سایر دره‌های کوهستانی دامنه جنوبی البرز، نقطه‌ای فوق‌العاده از حیث تعدد جاذبه‌های طبیعت‌گردی به حساب می‌آید که از آن جمله می‌توان به دیدنی‌های خاص این دره شامل: باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و معدنی، آبشار، قله، برفچال و … اشاره کرد که جملگی آن ها را می توان طی یک برنامه طبیعت گردی در این دره به نظاره نشست.


از بازیگری «هادی ساعی» تا گفته‌های یک «بوقلمون»

چجوری بریم؟

از تهران در جاده جاجرود، با عبور از فشم، رو به شرق می‌رویم و با طی 10 کیلومتر به آبادی زایگان رسیده و از این نقطه با طی 3 کیلومتر به آبادی لالون می رسیم.

بالاتر از این چشمه، آبشار بسیار جذاب و دیدنی و در عین حال کوتاه لالون در منطقه رودبار قصران قرار گرفته که 20متری ارتفاع دارد و در ورای آن شیب های بسیار تندی دیده می‌شود. آب این آبشار از کوهستان ورزآب تامین می‌شود. شاید در این هوای سرد به خاطر سرما کمی مشکل باشد؛ اما این فصل هم زیبایی‌های خودش را دارد. 




گزارش از: نیلوفر جوانشیر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.