پیشنهاد فرهنگی آخر هفته؛

از حکایت «خرده‌ها و تکه‌ها» تا خاطرات کودکی در بزرگسالی

پیشنهاد آخر هفته فرهنگی، قصد بر گذراندن آخر هفته خوبی برای مخاطبانش دارد که می‌توانید راحت‌تر پا به دنیای خارج از روزمرگی بگذارید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.


از حکایت «خرده‌ها و تکه‌ها» تا خاطرات کودکی در بزرگسالی

سینمایی آخر هفته:

داستان «بچگیتو فراموش نکن» درباره ارتباط متقابل کودکان و بزرگترها و آرزوهای آن‌هاست. کودکان  می‌خواهند بزرگ شوند و بزرگتر‌ها دلشان می‌خواهد کودک باشند، ولی گاهی آرزوها در صورت تحقق با مشکلاتی همراهند ... .

فیلمی که با داستان متفاوتش نسبت به فیلم‌های اخیر، آدمی را به دنیای آرزوهایش می‌برد، آرزوهایی که هرکدام از ما به نوعی درگیرش هستیم. این داستان موقعیت خوبی است تا با اعضای خانواده به تماشا برویم و آرزوهایمان را بر روی پرده سینما با بازی هنرمندانی چون: اکبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، مجید شهریاری، مهران رجبی، مائده طهماسبی، مریم سلطانی، سیاوش مفیدی و ... ببینیم.

«بچگیتو فراموش نکن» به کارگردانی جلال فاطمی که پیش از این فیلم سینمایی «نخودی» را در  ژانر کودک ساخته است، بر روی پرده‌های سینما در حال اکران است.


از حکایت «خرده‌ها و تکه‌ها» تا خاطرات کودکی در بزرگسالی

تئاتر آخر هفته:

این هفته تئاتری را برای کودک و نوجوانان معرفی می‌کنیم تا خانواده‌ها با دغدغه کمتری برای انتخاب یک نمایش برای فرزندانشان انتخاب کنند و آخر هفته آن‌ها را به تماشا ببرند.

نام «رجب گدا» را شاید خیلی از ما شنیده باشیم اما داستانش را شاید ندانیم و یا اصلا فراموش کرده باشیم. این نمایش فرصت خوبی است تا به همراه فرزندانمان با هم به تماشا بنشینیم تا مدتی از فضای خشن روزانه خود خارج شویم.

نمایش «شهر بی گدا» به کارگردانی نرگس اصغری روایت زندگی رجب است. نوجوان آهنگری که در راه رفتن به آب انبار کوزه استادش می‌شکند. نشستن پای کوزه شکسته، رجب را به گدایی می‌کشاند. رجب گدا در سفر به شهرهای مختلف برای کسب درآمد از راه گدایی به شهری می‌رسد که در آن گدایی ممنوع است و ....  این اثر در تالار هنر ساعت 17:30 روی صحنه می‌رود.


از حکایت «خرده‌ها و تکه‌ها» تا خاطرات کودکی در بزرگسالی

کتاب آخر هفته:

«الکس فرگوسن»، به فاصله‎ اندکی از چاپ کتاب بین‌المللی‌اش، توسط انتشارات میلکان در بازار کتاب ایران منتشر شده است و طی مراسمی روز سه‌شنبه هفته جاری در کتاب‎فروشی بوک‎لند، واقع در مجتمع پالادیوم رونمایی شد. 

کتاب «رهبری» ماجرای زندگی مردی است که توانسته از دل سختی‌ها، افتخار بیرون بکشد. مردی که زندگی برایش به‎مفهوم کار است و کار نیز به‎معنای خلاقیت و این هر دو را چنان به‎هم پیوند زده که تبدیل به یکی از خلاق‌ترین و ماندگارترین مردان روزگار خود شده است. این کتاب فقط درباره‎ فوتبال نیست؛ درباره‌ مدیریت زندگی و کار است. مدیریت آرزوها و برنامه‌ریزی برای آن‌ها تا قله‌ دستیابی. حکایت سرسختی مردی است که نظم بریتانیایی‌اش را با خلاقیت جوان‌گرایی در‎هم آمیخته تا به ما نشان دهد که هیچ کدام از این دو عنصر به‎تنهایی برای موفقیت کافی نیست و فقط با ترکیب دو عنصرِ نظم و خلاقیت می‌توان به راهی گام گذاشت تا همیشه در اوج باشی. این کتاب نه تنها کتاب راهنمایی برای اهالی فوتبال است؛ بلکه برای هر خواننده‌ای که به خود و آرزوهایش ایمان دارد، خواندنی است؛ زندگی‌نامه‌ای که مدیریت را به ما می‌آموزد.

این کتاب می‌تواند انتخاب خوبی باشد برای آخر هفته.


از حکایت «خرده‌ها و تکه‌ها» تا خاطرات کودکی در بزرگسالی

آخر هفته کجا بریم؟

آخر هفته فرصت خوبی است تا به جاهایی هم برویم که فرصت آن را در طول هفته نداریم، مثل رفتن به گالری‌ها. در این هفته به معرفی چند گالری می‌پردازیم.

گالری «آران» نمایشگاهی با عنوان: «خرده‌ها - تکه‌ها»

نمایشگاه کلاژی است از نسل‌ها و سلایق‌شان که از لایه‌های مختلف شکل می‌گیرد: آثاری که تازه از تنور درآمده‌اند و پروژه‌هایی که از یادها رفته‌اند. «خرده‌ها و تکه‌ها» با پرفورمنس و نشست‌هایی درباره‌ هنر صوتی، هنر در حیطه عمومی و تصویر متحرک تکمیل می‌شود و یا به عبارت بهتر پایان باز خود را رقم می‌زند.  از 6 الی 26 آذر مخاطبان می‌توانند به دیدن آثار این نمایشگاه بروند.

گالری «امکان» نمایشگاهی با عنوان: «خاطرات یک و نیم متری»

عکس‌های مزدک عیاری حاصل قریب به ده سال عکاسی نامتناوب در فاصله‌ زمانی سال‌های 1378  تا 1392 است که تا به‌ حال فقط در نمایشگاهی با عنوان ایران: تاریخ ناویراسته در موزه‌‌ هنرهای مدرن پاریس و موزه‌ رم به صورت اسلاید به‌ نمایش درآمده است. در این نمایشگاه اما عکس‌ها در دو فرمت متفاوت اسلاید و عکس چاپ شده به‌ نمایش درآمده‌اند و تفاوت تکنیکی میان این دو شیوه‌ نمایش، خود افزوده‌ا‌ی معنایی در کلیت اثر ایجاد کرده است: اضافه شدن حرکت در نمایش اسلاید، عکس‌ها را خواه‌ناخواه در روایتی خطی از زمان جای می‌دهد، حال آن‌که تک‌عکس‌ها به‌سادگی به این نظم خطی راه نمی‌دهند و با سکون خود توالی عادی لحظه‌ها را مختل می‌کنند.

در تمامی این عکس‌ها انگار واقعیتی سمج از لا به لای زندگی هر روزه عکاس را به‌ خود فراخوانده است. شاید دل‌ سپردنی تام به‌ همین ماجرا عکس‌های او را به زمانی ورای عادت هرروزه نزدیک کرده است، زمانی که شاید هر یک از ما گاه آن را حس کرده‌ایم.


از حکایت «خرده‌ها و تکه‌ها» تا خاطرات کودکی در بزرگسالی

فیلم سینمایی هفته (پخش تلویزیونی):

سینمایی «دردهای فانتومی» پنجشنبه 1394/09/12 ساعت: 23 ، کارگردان: ماتیاس امکه

داستان در مورد زندگی مارک دوچرخه سوار حرفه ایست که در اثر تصادف یک پای او قطع می شود.
مارک از همسرش جدا شده و سارا دخترش نیز با مادرش زندگی می‌کند و گهگاه به دیدن پدرش آمده و ساعاتی را با او می‌گذراند. مارک تنها زندگی می‌کند و در زندگی خود چندان در مورد خانواده خود احساس مسئولیت نمی‌کند. او به تازگی با دختری به نام نیکا نامزد شده و نیکا با مطالعه خاطرات سفر مارک، او را به نوشتن تشویق می‌کند ولی مارک با وجود تخیل بسیار و نیز استعدادش در داستان‌سرایی به این کار چندان تمایلی ندارد و...



گزارش از: نیلوفر جوانشیر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار