برنامه تلویزیونی «سه به بعد» به تهیه‌کنندگی مهدی صابر درویش، هر روز حوالی ساعت ۱۵ تا ۱۵:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - برنامه تلویزیونی «سه به بعد» به تهیه‌کنندگی مهدی صابر درویش، هر روز حوالی ساعت ۱۵ تا ۱۵:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

اجرای برنامه بر عهده شهاب عباسی و سیاوش مفیدی است و ساختاری مجله‌ای دارد که شامل مباحث علمی و سئوالاتی مشابه مسابقه‌های «آیا می‌دانید»، بخش‌های ورزشی و طبیعت‌گردی است.

مهدی صابر درویش تهیه‌کننده برنامه تصریح کرد: با توجه به این که شبکه سه در جدول پخش خود برنامه عصرگاهی نداشت، طرح برنامه «سه به بعد» شکل گرفت.

وی افزود: یکی از محورهای مهم برنامه، توجه به طبیعت و جوانان فعال در این حوزه است. طبیعت‌ گردان و فعالان محیط زیست از شهرها و استان‌های مختلف کشور با حضور در برنامه؛ جاذبه‌های ایران را معرفی می‌کنند. به عنوان مثال، زوج جوان ملایری که تصویری از یک روباه ثبت کرده و در فضای مجازی وایرال شد، مهمان برنامه بودند. این حضورها علاوه بر نمایش زیبایی‌های طبیعی، حس تعلق و مسئولیت‌پذیری نسبت به محیط زیست را در میان مخاطبان تقویت می‌کند.

بخش دستاوردها و رکوردهای ملی

تهیه کننده «سه به بعد» خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های اصلی برنامه، معرفی موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی، صنعتی و فرهنگی کشور است. این بخش با همکاری خبرنگاران علم و فناوری و بخش رکورد وزارت ورزش، هر هفته یک رکورد ملی یا آسیایی را ثبت می‌کند.

درویش توضیح داد: اکثر مهمان‌های ما افرادی هستند که نخستین بار به تلویزیون می‌آیند ولی دستاورد شاخصی دارند. هدف این بخش، تقویت امید اجتماعی و نمایش توانمندی‌های داخلی است. علاوه بر این، برنامه تلاش می‌کند تجربه‌های مثبت و موفقیت‌های انسانی را به مخاطبان منتقل کند و از این طریق، انگیزه و الگوهای عملی برای نسل جوان فراهم آورد.

بخش «سه به بعد» فرهنگ سازی و نمایش مهربانی

«سه به بعد» بخش دیگری به نام «آدم حسابی‌ها» دارد که با هدف فرهنگ‌سازی رفتارهای خوب و انسانی در جامعه طراحی شده است.

در این بخش، عکس‌ها و ویدئوهایی از رفتارهای درست در فضای مجازی به نمایش گذاشته می‌شود، مانند معلمی از استان گیلان که با جمع‌آوری ۱۴ تن کاغذ باطله و بطری‌های پلاستیکی در طول چند سال، کتابخانه‌ای ساخته و برای نیازمندان ویلچر تهیه کرده است.

همچنین نمونه‌هایی از شهرهایی که مردم هزینه ترحیم عزیزان خود را صرف خرید جهیزیه و امور خیریه می‌کنند نیز معرفی می‌شود.

آیتم «آدم حسابی‌ها» با لحنی طنز، جلوه‌های مهربانی، گذشت و ایثار اقشار مختلف جامعه را بازتاب می‌دهد و مخاطب را با الگوسازی رفتارهای انسانی و مسئولانه، به یادگیری و عمل تشویق می‌کند.

ارتباط با مخاطبان و فضای مجازی

«سه به بعد» توجه ویژه‌ای به ارتباط با مخاطبان دارد و تاکنون حدود ۶۵ قسمت برنامه با مجموع بازدید حدود ۱۲ میلیون بار در اینستاگرام منتشر شده است. بسیاری از ویدئوها، به‌ویژه بخش‌های مربوط به مهمانان شهرستانی، وایرال شده‌اند و باعث شده جوانان، ورزشکاران و طبیعت‌گردان از طریق شبکه‌های اجتماعی با برنامه آشنا شوند و درخواست حضور دهند.
این تعامل باعث می‌شود برنامه با نیازها و سلایق واقعی جامعه هم‌افزا شود و تجربه‌های موفق زندگی واقعی در دسترس عموم قرار گیرد.

ویژه‌ برنامه‌ها و موسیقی

صابر درویش گفت: «سه به بعد» ویژه ‌برنامه‌های مناسبتی نیز دارد؛ به عنوان مثال در ۱۷ ربیع‌الاول با حضور احمدزاده به عنوان مجری و یکی از خوانندگان مطرح کشور، مدت برنامه از ۴۰ به ۱۲۰ دقیقه افزایش یافت و تا پایان سال، ویژه‌ برنامه‌های دیگری نیز تقدیم مخاطبان خواهد شد. موسیقی بخش ثابت برنامه است و از ترانه‌های جدید و اجرای هنرمندان، مانند اجرای خیابانی رضا صادقی، استفاده می‌شود. تیتراژ و وله‌های برنامه نیز از نخستین نمونه‌های تلویزیونی است که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

کارگردانی برنامه را شهاب عباسی بر عهده داشته است. مجریان برنامه شهاب عباسی و سیاوش مفیدی و سرپرست ‌تیم نویسندگی علی رضازاده است. تیتراژ «سه به بعد» کاری است از میلاد تابان که با فناوری هوش مصنوعی تهیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.