تحلیلگر آمریکایی: اردوغان حامی تروریسم بین‌المللی است

یک تحلیلگر آمریکایی اعلام کرد در ترکیه به عنوان یک عضو ناتو، رژیمی جنایتکار حکمرانی می‌کند که از تروریسم بین‌المللی حمایت و آزادی بیان را در ترکیه سرکوب می‌کند.

تحلیلگر آمریکایی: اردوغان حامی تروریسم بین‌المللی است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "اریک درایتسر،" تحلیلگر مستقل آمریکایی در گفتگو با این خبرگزاری گفت: «‌ رژیم ترکیه از تروریسم در خاورمیانه و نقاط دیگر جهان حمایت و خبرنگاران را به خاطر شفاف و برملا ساختن فساد سیاسی در این کشور بازداشت می کند. دولت ترکیه به اقداماتی همچون تجاوز به کشورهای همسایه و قدرت های منطقه ای دست می زند و به نقض سیستماتیک حقوق بشر متهم است.»

وی با استناد به گزارش رسانه های اصلی آمریکا در سال 2014 مبنی بر اقدام سیا در ارسال سلاح برای نیروهای مخالف سوری از طریق مرز ترکیه افزود دولت اردوغان و سرویس های اطلاعاتی این کشور در تامین کمک های مالی، تجهیز و آموزش نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه و نیز جبهه النصره و داعش از گروه های وابسته به القاعده نقش مستقیم ایفا می کنند. 

درایتسر تاکید کرد "جو بایدن،" معاون رئیس جمهور آمریکا طی یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد، آشکارا از ترکیه و متحدان واشینگتن در خلیج فارس به خاطر حمایت از افراط گرایان در منطقه انتقاد کرد. 

وی همچنین به نقل از سفیر سوریه در پکن اعلام کرد اردوغان تلاش کرده است تا اویغورها را از طریق مسیرهای ویژه به سوریه منتقل کند. افزون بر آن برخی از تروریست هایی که از میانمار وارد تایلند شده اند، موفق شده‌اند با گرفتن گذرنامه ترکیه‌ای وارد این کشور و از آنجا وارد سوریه شوند. 

درایتسر همچنین با استناد به گزارش نشریه دفاعی آی اچ اس جینز دیفنس تاکید کرد از سال 2013 تاکنون، پنج هزار افراط‌گرا وارد ترکیه شده‌اند و هزاران نفر از آنان به تروریست‌ها در سوریه پیوسته‌اند. 

وی تصریح کرد بدین ترتیب روشن شده است که ترکیه به حامی اصلی تروریسم بین المللی و سوریه نیز به مکانی برای همکاری مستقیم یا غیرمستقیم تروریستها با دولت اردوغان تبدیل شده است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار