چین یک خبرنگار فرانسوی را بدلیل افشاگری اخراج کرد

خبرنگار هفته‌نامه فرانسوی «لو ب اس» به دلیل افشاگری برخی اقدامات مقامات چینی از پکن اخراج شد.

چین یک خبرنگار فرانسوی را بدلیل افشاگری اخراج کرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اورسولا گوتیه،» خبرنگار هفته نامه فرانسوی« لو ب اس» جمعه اعلام کرد مقامات چینی به او اطلاع داده اند از سی و یکم دسامبر درپی تمدید نشدن کار خبرنگاری و روادید او، عملا از این کشور اخراج شده است.

گوتیه که از شش سال پیش در پکن مستقر است از یک ماه پیش درپی مقاله ای که در آن از سیاست سرکوبگرانه پکن در سین کیانگ به شدت انتقاد کرده بود مورد حمله شدید رسانه های دولتی قرار داشت.

سین کیانگ، منطقه وسیعی در غرب چین است که اکثر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

این خبرنگار گفت یکی از کارکنان وزارت امور خارجه چین جمعه به او تلفن کرد و گفت بدون معذرت خواهی رسمی او، کار خبرنگاری‌اش تمدید نخواهد شد.

وی افزود: « آنها به من گفتند اگر من این کار را انجام ندهم و همچنین سازمان های غیر دولتی را که نقض آزادی بیان را در چین محکوم کرده اند، تقبیح نکنم، کارت خبرنگاری من قابل تمدید نخواهد بود و من باید سی و یکم دسامبر از کشور بروم.»

این خبرنگار فرانسوی پیش از این به مقامات چینی گفته بود چنین معذرت خواهی از دید او بی ربط است و اصلا به آن فکر نمی کند. مخالفت با تمدید کارت شناسایی و روادید یک خبرنگار به معنای اخراج او است.

اوروسلا گوتیه نخستین خبرنگار خارجی در چین است که از زمان اخراج ملیسا چان، خبرنگار بخش انگلیسی شبکه الجزیره، با چنین تدبیری مواجه می شود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۴
به نظر ایران نیازی به محکومیت این اقدام نمی بیند چون در این مدل موارد گیر دادن به آمریکا واجب است!!!!!!!! برای بقیه اشکال ندارد! در ضمن گیر دادن به سرکوب ها در عمان هم نیاز نیست چون در ائتلاف عربستان شرکت نکرده و ۰۰۰۰
آخرین اخبار