انتخاب اعضای کمیسیون‌ تلفیق دستور کار این هفته کمیسیون‎های مجلس

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته انتخاب اعضا جهت عضویت در کمیسیون‌ تلفیق برنامه ششم توسعه و بودجه 95 را در دستور کار دارند.

ضبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش رو ( 6 و 7 دی ماه)، علاوه بر  بررسی طرح‌ها و لوایح قبلی و جدید، انتخاب اعضا جهت عضویت در کمیسیون‌های تلفیق برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 کل کشور را در دستور کار دارند.

کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی؛ روزهای یک‌شنبه و دوشنبه 6 و 7 دی ماه به شكايات واصله رسیدگی می‌کند.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری؛ روز شنبه (5 دی)  لايحه تنظيم برخی از احكام و برنامه‌های توسعه كشور را در دستور کار دارد و روز دوشنبه ضمن بازديد از پژوهشگاه صنعت نفت و دعوت از رئيس دانشگاه پيام نور جهت ارائه گزارش برنامه‌های كاری، شش نفر از اعضای كميسيون را جهت عضويت در كميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1395 كل كشور انتخاب می‌کند.

علاوه بر این قرار است که اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، روز دوشنبه از دانشگاه اهل بيت (ص) بازدید به عمل آورند.

کمیسیون اجتماعی؛ روز یک‌شنبه نشست مشترکی با مسئولین سازمان ثبت احوال کشور (در محل سازمان) دارد و روز دوشنبه نیز از علی ربیعی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان دعوت می‌کند.

کمیسیون اقتصادی؛ روز یک‌شنبه جلسه کارگروه پولی و بانکی در خصوص ادامه بررسی طرح یک‌فوریتی عملیات بانکی بدون ربا برگزار می‌شود، علاوه بر این هيأت رئيسه كميسيون مزبور روز دوشنبه طرح‌ها و لوايح و اخبار اقتصاد روز را بررسی می‌کنند و جلسه هیأت تحقیق و تفحص درخصوص سهام عدالت نیز در همین روز برگزار می‌شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ روز یک‌شنبه ابتدا سه نفر از اعضای كميسيون جهت عضويت در كميسيون تلفيق بررسی لايحه بودجه سال 1395 كل كشور را انتخاب می‌کند و همچنین سه نفر از اعضای كميسيون جهت عضويت در كميسيون تلفيق بررسی لايحه برنامه ششم توسعه انتخاب می‌شوند.

علاوه بر این در روز یک‌شنبه اعضای کمیسیون مذکور، آخرين اخبار و تحولات مرتبط با برجام با حضور مسؤولين ذی‌ربط و بررسی طرح اصلاح فصل چهارم قانون اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دستور کار دارد.

کمیسیون انرژی؛ روز یک‌شنبه علاوه بر انتخاب و معرفی سه نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و انتخاب و معرفی سه نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه،  به استماع گزارش ریاست پژوهشگاه صنعت نفت درخصوص عملکرد و برنامه‌های آتی آن پژوهشگاه می‌پردازد.

علاوه بر این کمیسیون مربوطه در همین روز ادامه بررسی لایحه یک‌شوری تنظیم برخی از احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با حضور مسئولين وكارشناسان وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان‌ انرژی‌اتمی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان بازرسی کل‌کشور، دیوان محاسبات کشور و مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را نیز در دستور کار دارد.

همچنین کمیسیون مزبور روز دوشنبه، علاوه بر استماع گزارش مسئولین وزارت نفت درخصوص میزان سرمایه‌گذاری جذب‌شده تاکنون و پیشرفت پروژه‌ها به‌خصوص در میادین مشترک نفتی و گازی و روش‌های جذب سرمایه در آینده، ادامه بررسی لایحه یک‌شوری تنظیم برخی از احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با حضور مسئولين و كارشناسان وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان بازرسی کل‌کشور، دیوان محاسبات کشور و مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را نیز در دستور کار دارد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات؛ روز یک‌شنبه به طرح تأديه بدهي‌های دولت به سازمان تأمين اجتماعی و طرح الحاق يك‌تبصره به ماده(125) قانون مديريت‌خدمات‌كشوری رسیدگی می‌کند.

کمیسیون بهداشت و درمان؛ روز یکشنبه نشست مشتركی با مسئولين سازمان انتقال خون كشور در محل سازمان دارد و روز دوشنبه هم علاوه بر بررسی طرح‌ها و لوايح واصله، گزارش معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی آن معاونت را نیز استماع می‌کند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور؛ اعضای این کمیسیون روز یک‌شنبه از سازمان پيشگيری و مديريت بحران شهرداری تهران بازدید می‌کنند و روز دوشنبه هم علاوه بر بررسی لايحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، انتخاب سه عضو كميسيون برای عضويت در كميسيون تلفيق بررسی لايحه بودجه 1395 كل‌كشور و انتخاب سه عضو كميسيون برای عضويت در كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم توسعه كشور را در دستور کار دارند.

کمیسیون صنایع و معادن؛ روز یک‌شنبه علاوه بر انتخاب سه نفر از اعضای كميسيون جهت عضويت در كميسيون تلفيق رسيدگی به لايحه برنامه ششم توسعه و انتخاب سه نفر از اعضای كميسيون جهت عضويت در كميسيون تلفيق رسيدگی به لايحه بودجه سال 1395 كل كشور، بررسی لوایح يك‌شوری اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و حمايت از مالكيت صنعتی در دستور کار است.

کمیسیون عمران؛ روز یک‌شنبه علاوه بر بررسی طرح تأدیه بدهی‌های دولت به سازمان‌ تأمین اجتماعی، از آقای نصرتی، رئيس مجمع جهانی شهر اسلامی و اجلاس جاده ابريشم 2016 جهت استماع عملكرد و برنامه‌های آتی دعوت به عمل می‌آورد.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مذکور در این روز ضمن انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و انتخاب سه نفر جهت عضویت در کمیسیون تلفیق بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، رأی‌گیری مواد ارجاعی و پیشنهادات الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و رأی‌گیری ماده (7) گزارش طرح یک‌فوریتی توسعه و بهینه‌سازی آب‌شرب شهری و روستایی در کشور (ارجاعی از صحن) را در دستور کار دارد.

کمیسیون فرهنگی؛ روز یک‌شنبه میزبان وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت پاسخگويی به سؤال نصرالله پژمانفر نماينده مشهد و كلات است، علاوه بر این در همین روز،  علاوه بر بررسی شور دوم طرح جامع جمعيت و تعالی خانواده، به انتخاب سه نفر از اعضاء به‌منظور عضويت در كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال و انتخاب سه نفر از اعضاء به‌منظور عضويت در كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم توسعه 1395مبادرت خواهند کرد.

کمیسیون قضائی و حقوقی؛ روز یک‌شنبه ضمن انتخاب سه نفر جهت عضويت در كميسيون تلفيق رسيدگی به لايحه بودجه سال 1395

و انتخاب سه نفر جهت  عضويت در كميسيون تلفيق رسيدگی به لايحه برنامه ششم توسعه، بررسی طرح اصلاح  موادی از قانون مجازات اسلامی را در دستور کار دارد.

علاوه بر این کمیسیون مربوطه در روز دوشنبه طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان را بررسی می‌کند.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ نیز روز یک‌شنبه  به انتخاب سه نفر از اعضای كميسيون جهت عضويت در كميسيون تلفيق رسيدگی به بودجه سال 1395 كل كشور و انتخاب سه نفر از اعضای كميسيون جهت عضويت در كميسيون تلفيق رسيدگی به لايحه برنامه ششم توسعه مبادرت می‌کند.

شایان ذکر است که کمیسیون مزبور در روز یک‌شنبه، بررسی پيشنهادات نمايندگان درخصوص طرح اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را نیز در اولویت دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار