رحمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

ردپای تمایلات گروهی در تحقیق و تفحص از «دو تابعیت‌های دولت»/دو تابعیتی‌ها زیاد نیستند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است برخی موضوع طرح تحقیق و تفحص دو تابعیت‌ها را بهانه کرده اند تا اشخاصی را از سمتی برکنار کنند که این امر به صلاح نیست.

ردپای تمایلات گروهی در تحقیق و تفحص از «دو تابعیت‌های دولت» / دو تابعیتی‌ها زیاد نیستند«رضا رحمانی» نماینده مردم تبریز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع «دو تابعیت‌های دولت» و طرح تحقیق و تفحص برخی از نمایندگان دراین رابطه گفت: تعداد دو تابعیتی‌ها در دولت و در کشور به حدی نیست که بتوان آن را قابل توجه دانست و حواشی در این رابطه ایجاد کرد.

وی افزود: اینکه عده‌ای به لحاظ کاری مشغول سرمایه‌گذاری در خارج از کشور بوده‌اند و در این بین "گرین‌کارت" دریافت کرده‌اند، متفاوت است با اشخاصی که تابعیت کشورها را اخذ کردند که این خود نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تعداد دو تابعیت‌های دولت به میزانی نیست که حواشی ایجاد شده را توجیه کند،متذکر شد: حواشی موضوع مذکور نمی‌تواند عواید خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

رحمانی با بیان اینکه موضوع دو تابعیتی‌ها از جمله موضوعات مهم مردم نبوده و نباید وقت مجلس و دولت را به خود اختصاص دهد، تاکید کرد: در حال حاضر مسائل اقتصادی از جمله اشتغال، معیشت مردم و مسائل کلان سیاست خارجی از جمله موضوعات حیاتی کشور است و نباید برخی مسائل جزئی کشور را به مسائل کلی تبدیل کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده مشکلات کشور در حال حاضر به موضوع دو تابعیتی‌های دولت ختم نمی‌شود که چنین حواشی در این خصوص ایجاد شده است.

رحمانی با بیان اینکه دستگاه‌های ناظر زیادی جهت بررسی موضوعات دو تابعیت‌ها در کشور وجود دارد، تصریح کرد: باید بگذاریم دستگاه‌های ناظر به این موضوع رسیدگی کنند و در حال حاضر مجلس به اندازه کافی وقت آزاد برای بررسی چنین موضوعاتی ندارد تا در مورد هر موضوعی طرح تحقیق و تفحص کلید بزند.

این نماینده مردم تبریز با بیان اینکه تحقیق و تفحص از حقوق اصلی نمایندگان مجلس به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: بی‌شک طرح‌های تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان باید در امور مهم مورد بررسی قرار گیرد تا نتایج خوبی را عاید مجلس کند، در حال حاضر ما با موضوعات کلان اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن در پایان خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند با چنین حرکاتی می‌توانند باعث زمین زدن دیگری شوند که این امر به صلاح نیست. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار