قزوین؛

جمع‌آوری دست‌فروشان فرآورده‌های خام دامی در قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از جمع‌آوری دست‌فروشان فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛عیسی غیاث‌یزدی اظهار کرد: عرضه فرآورده‌های خام دامی گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و غیره به صورت دست‌فروشی ممنوع است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سطح بهداشت عرضه فرآورده‌های خام دامی، اکیپ مشترکی متشکل از نمایندگان واحد نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی اداره دامپزشکی قزوین، مرکز بهداشت شهید بلندیان، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و واحد سد معبر شهرداری قزوین تشکیل و نسبت به بازدید از سطح شهر و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اقدام شد.

غیاث‌یزدی عنوان کرد: این طرح که با هدف جمع‌آوری دست‌فروشی فرآورده‌های خام دامی، به خصوص ماهی انجام شد، نتایج مطلوبی در بر داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین افزود: از جمله این اقدامات جمع‌آوری تعدادی از دست‌فروشان، ضبط و معدوم‌سازی 50 کیلوگرم ماهی فاقد کیفیت و پلمب یک دستگاه خودروی حمل فرآورده خام دامی فاقد مجوز بهداشتی است.

غیاث‌یزدی تصریح کرد: در این راستا همچنین به مراکز عرضه دنبه و چربی صنعتی و آلایش‌های دامی درخصوص لزوم نگهداری در یخچال تذکر داده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، هرگونه عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از یخچال که فاقد شرایط بهداشتی است، از نظر این اداره تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده نسبت به جمع‌آوری و برخورد قانونی با متخلفان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.