قزوين؛

ارائه بیش از 50 درصد تسهیلات ساخت و ساز از سوی بانک مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بانک عامل و تخصصی مسکن در امور ساخت و ساز تاکنون بیش از 50 درصد تسهیلات مورد نیاز این حوزه را در استان ارائه کرده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛منوچهر حبیبی  با بیان اینکه حوزه ساخت و ساز یکی از موضوعات اصلی امروز جامعه را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: توسعه این صنعت، رشد و پیشرفت 30 درصد از مشاغل و نیروهای فعال جامعه را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اتفاقات داخلی و خارجی که عرصه‌های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار داده است، امور مربوط به فعالیت‌های عمرانی نیز با تغییرات و مشکلاتی روبه‌رو بوده که منجر به کاهش ساخت و ساز شده است.

این مسئول در خصوص دلایل کاهش ساخت و ساز در استان قزوین بیان کرد: علاوه بر اینکه تقاضا و استقبال مردم برای خرید خانه کم شده است، علاقه بخش خصوصی برای تداوم برنامه‌های عمرانی در حوزه ساختمان کاهش یافته است.

حبیبی اضافه کرد: همراهی و همکاری بانک‌ها برای توسعه امور ساخت و ساز یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته توسعه توان‌بخش خصوصی و ایجاد انگیزه در امور عمرانی است که باید با برنامه‌ریزی جامع و دور از شتاب‌زدگی صورت گیرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه تعداد واحدهای نیمه‌کاره فراوانی در سطح استان قزوین به چشم می‌خورد، مطرح کرد: می‌توان با اندک تسهیلات بانکی، اقدامات لازم را برای اتمام این پروژه‌ها و بهره‌مندی مردم از مزایای آن فراهم کرد.

حبیبی یادآور شد: بهره‌برداری از واحدهای نیمه‌تمام علاوه بر اینکه نمای شهری را بهبود می‌بخشد، اثربخش شدن اعتبارت صرف‌شده را به همراه دارد و مانع از هزینه کردن اعتبارات در پروژه‌هایی جدید می‌شود، چراکه ممکن است با آغاز پروژه‌های جدید به مشکلات گذشته و پروژه‌های نیمه‌تمام افزوده شود.

انتهاي پيام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.