آلودگی هوا چه نقشی در بیماری صرع دارد؟/ تولید 95 درصد داروهای صرع در داخل کشور

دبیر علمی دوازدهمین کنگره صرع گفت: آلودگی هوا در صورتی که مزمن باشد می‌تواند باعث حمله در بیماران مبتلا به صرع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد نگهی متخصص مغز و اعصاب در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین‌المللی صرع در خصوص تاثیر آلودگی هوا روی این بیماری بیان کرد: آلودگی هوا به طور مستقیم باعث تشدید صرع نمی‌شود اما اگر این آلودگی مزمن شود و به مرحله‌ای برسد که فرد دچار کمبود اکسیژن شود ممکن است حمله صرع رخ دهد. 

وی با اشاره به اینکه تازه‌های درمان بیماران صرع و حملات شبه صرعی از محورهای اصلی کنگره امسال صرع است، عنوان کرد: فرم‌های تزریقی جدیدی برای برنامه بیماران صرعی کشف شده است که اغلب برای بیماران تشنجی در فاز حاد به کار می‌رود. یکی از مشکلات متخصصین مغز و اعصاب در مورد حملات غیر صرعی است که بیماری صرع را تقلید می‌کنند که در دوازدهمین کنگره صرع به آن پرداخته می‌شود. بیماری‌هایی مانند اختلالات روانپزشکی و آریتمی قلبی ممکن است منجر به حملاتی شوند که پزشک تصور کند این حملات ناشی از بیماری صرع است. 

نگهی اظهار کرد: 95 درصد از داروهای بیماران صرعی داخل کشور تولید می‌شود به همین خاطر خوشبختانه بیماران صرع کمبود دارویی ندارند. اغلب بیماران صرعی ترجیح می‌دهند از داروهای ایرانی استفاده کنند که تحت پوشش بیمه باشند زیرا این داروها باید چند سال پیاپی مصرف شود.

وی با بیان اینکه بیماری صرع در کودکان شایع‌تر است، اذعان کرد: با این وجود بیماری صرع در همه سنین دیده می‌شود با این اختلاف که عوامل ایجاد کننده آن متفاوت است. شایان ذکر است که شیوع صرع 4 تا 6 نفر در هر هزار نفر در دنیا است. 

دبیر علمی دوازدهمین کنگره صرع اضافه کرد: بیماران صرعی می‌توانند مانند سایر افراد ازدواج کرده و بچه‌دار شوند اگر فرد باردار قبل از حاملگی به متخصص مراجعه کند می‌تواند داروهایش را طوری تغییر دهد که برای جنین مشکل ایجاد نشود‌. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار