رئیس انجمن‌ تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی در نشست خبری:

بهره‌مندی از 40 درصد دانش‌MRI در کشور / وجود135 MRI با کیفیت بالا در کشور

رئیس انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی با اشاره به بهره مندی از 40 درصد دانش‌ پزشکی MRI در کشور گفت: هم‌اکنون 120 تا 135 MRI با کیفیت بالا در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حمید رضا سلیقه دار، رئیس انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی در نشست خبری تاسیس این انجمن که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد با اشاره به هدف اصلی تاسیس آن اظهار کرد: هدف اصلی تاسیس انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی، کنار هم آوردن نیازهای کلینیک و بالینی و راه حل‌های تکنولوژی است که در راستای نوآوری در پزشکی و بیولوژی فعالیت می‌کند. 

وی افزود: تشویق محققان در جهت تحقیق و توسعه آن در علوم پزشکی، ایجاد اطاق‌های فکر و گفتگو پیرامون توسعه mri از هدف‌های دیگر تاسیس انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی است. 

رئیس انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی با اشاره به اخلاق پزشکی تصریح کرد: هنگامی که امکانات کافی در اختیار پزشک بیماری را تشخیص نمی‌دهد و به سراغ راهکارهای غلط درمان می رسد، اخلاق پزشکی در زمینه تصویر برداری مطرح می‌شود. 

سلیقه‌دار ادامه داد: تکنولوژی  MRI که یک تکنولوژی بسیار پیشرفته و گران محسوب می‌شود را نتوانیم با کارآیی بالا به کار ببریم و با استفاده از آن بهترین درمان را برای بیماران ارائه کنیم در اینجا نیز اخلاق پزشکی مطرح می‌شود. 

وی با اشاره به پیچیدگی های استفاده از  MRIبه دلیل پیچیدگیهای زیادی که در آن وجود دارد، به شیوه موثر و با کارآیی بالا مشکل به نظر می‌رسد این مسئله به خصوص در ارائه تکنیک های پیشرفته برای تشخیص بیماری تومور، صرع، ام‌اس و آلزایمر وجود دارد.

 رئیس انجمن تصویر برداری تشدید مغناطیسی در پزشکی افزود: در کشور ما 120 تا 135 MRI با کیفیت بالا وجود دارد و از این میان تنها از 20 تا 40 درصد دانشMRI در کشور بهره می بریم انجمن به منظور بر طرف کردن این موضوع،‌حداقل 4 دوره آموزشی را در سال برگزار می‌کند، علاوه بر این دوره‌ها 1 دوره آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی به نام فوق لیسانس تصویر برداری در کمتر از 2 ماه پیش برگزار شد و چند دوره کوتاه مدت و بلند مدت نیز توسط این انجمن برگزار می شود. 

سلیقه دار با اشاره به نبود اثرات سو در استفاده از  MRI بیان کرد: هنگام استفاده از MRI یا بیمارانی مواجه هستیم که تشخیص زودهنگام برای آن‌ها اهمیت دارد تشخیص غیر دقیق و MRI غیر ضروری می‌تواند خانواده‌ای را درگیر کند و مخارج زیادی برای فرد، سیستم بهداشتی و سلامت مطرح کند. 



انتهای پیام/

برچسب ها: mri ، پزشکی ، مغناطیس ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار