قم؛

نشست مشترک با رییس بخش اقتصادی سفارت ژاپن در قم

در نشست مشترک با دبیر اول و رییس بخش اقتصادی سفارت ژاپن:موقعیت جغرافیایی و مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان معرفی شد تا در اختیار سرمایه گذاران ژاپنی قرار گیرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛در نشست مشترک مدیر عامل و معاونین منطقه ویزه اقتصادی سلفچگان با دبیر اول و رییس بخش اقتصادی سفارت ژاپن، موقعیت جغرافیایی، مزیت های سرمایه گذاری و قانونی مناطق ویژه و بخصوص منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان معرفی شد.

طباطبایی مدیر عامل منطقه ویژه، در این دیدار ضمن ابراز خشنودی و تشکر از آقای نوبوهیکو واتانابه دبیر اول و رییس بخش اقتصادی سفارت ژاپن از قبول این دعوت، همکاری با کشورهای پیشرفته و جذب سرمایه گذاران خارجی، از جمله کشور ژاپن را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد این دیدار آغازی بر همکاری های گسترده شرکت های خوب ژاپنی با صنایع ایران و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان باشد.

نوبوهیکو واتانابه نیز در سخنان خود ضمن اشاره به اینکه با توجه به تخصص خود که در حوزه اقتصاد می باشد و آشنایی کامل با قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران دارد ، موقعیت جغرافیایی مناسب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اعلام داشت معرفی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به سرمایه گذاران کشورش را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در این جلسه معاونین سرمایه گذاری و گمرکی منطقه نیز به تفصیل قوانین، مقررات و سایر ویژگی های این منطقه مهم اقتصادی را برای رییس بخش اقتصادی سفارت ژاپن بیان کردند و آمادگی این منطقه را برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های الکترونیک، لجستیک، مونتاژ انواع خودرو های سبک و سنگین و سایر تکنولوژی های هایتک را اعلام داشتند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در محدوده اي به وسعت 2000 هكتار در 185 كيلومتري تهران و در چهار راه جاده هاي ترانزيت ، در مركز ايران واقع شده است. اين منطقه ، به عنوان مهمترين و نزديكترين منطقه ويژه اقتصادي به مركز سياسي – اقتصادي كشور، واقع در جاده ابريشم ، راه آهن سراسري و بزرگراههاي اصلي شمال، جنوب ، شرق و غرب ايران بوده و جهت برقراري ارتباط با اروپا ، كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت كالا، موقعيتي ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان كشور ايفا نمايد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: قم ، سلفچگان ، بندر خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.