اصفهان؛

راه اندازی بندر خشک در اصفهان

با پیگیری های جدی استاندار اصفهان، بندر خشک اصفهان به عنوان یک مطالبه عمومی در ریل اجرا قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،استاندار اصفهان گفت:۴۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافران کشور از شریان های استان اصفهان عبور می کنند بنابراین راه اندازی بندر خشک در این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه بندر خشک، حلقه مفقوده حمل و نقل ریلی است افزود: اینکه مصوبه بندر خشک قبلا گرفته شده است و شرکتی در اصفهان برای راه اندازی بندر خشک با همکاری اتاق بازرگانی ، اتاق تعاون و چند شرکت دیگر تشکیل شد و شروع به انجام امور مربوطه از جمله انتخاب زمین و بررسی مسائل زیست محیطی کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع بندر خشک از دو و نیم سال گذشته با جدیت بیشتر پیگیری شده تصریح کرد: مکانی که برای بندر خشک اصفهان انتخاب شده به سیستم های حمل و نقلی مانند ریل راه آهن و فرودگاه نزدیک است و ۸۰ درصد از زیر ساخت ها مانند امکانات آب و برق در آن آماده است.

استاندار اصفهان خواهان صدور مجوزهای لازم برای شروع کار بندر خشک در اصفهان شد و گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی برای آغاز به کار در کوتاهترین زمان پس از اخذ مجوز آمادگی کامل دارد، لازم است وزارت راه و شهرسازی یک مسئول پروژه برای این موضوع مشخص کند تا کارها از این طریق پیگیری شود.

زرگرپور با اشاره به اهمیت مکان بندر خشک افزود: موضوع بندر خشک اصفهان و مکان پیشنهاد شده و سایر مسائل مرتبط با آن در آینده نزدیک در وزارت راه و شهرسازی بررسی وتصمیم نهایی درباره آن گرفته می شود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.