وقتی یک باگ کامپیوتری باعث آزادی زندانی ها می شود

به تازگی معلوم گشته حدود 3200 نفر از زندانی ها به دلیل وجود یک باگ کامپیوتری زودتر از موعد و پیش از اتمام زمان محکومیت خود آزاد شده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاق جالبی در زندان ایالت واشنگتن روی داد که صدای فرماندار کنونی این استان یعنی «جی اینسلی» را در آورد. ماجرا از این قرار بوده که به تازگی معلوم گشته حدود 3200 نفر از زندانی ها به دلیل وجود یک باگ کامپیوتری زودتر از موعد و پیش از اتمام زمان محکومیت خود آزاد شده اند.

باگ مذکور در اصل به نرم افزاری مربوط می شده که وظیفه محاسبه روزهای «عفو خوش رفتاری» (عفو خوش رفتاری به زندانیان تعلق می گیرد که در برنامه های بازپروری گوناگون شرکت کرده و ضمناً رفتار مناسبی را در زندان از خود بروز دهند) زندانی ها را به عهده داشته و جالب اینجاست که خطای محاسباتی این برنامه از سال 2002 میلادی تاکنون ادامه یافته و مسئولان ایالتی به تازگی متوجه آن گشته اند

«جی اینسلی» به دنبال آگاهی از این خطا و در کنفرانس خبری دیروز اعلام کرده: «اینکه این مشکل 13 سال پیاپی ادامه داشته برای من به هیچ عنوان قابل قبول نیست و دیوانه کننده به نظر می رسد.»

جالب تر هم این که مسئولان زندان در سال 2012 میلادی این باگ را کشف کرده بودند اما برنامه درست کردن آن بارها به دلایل مختلف به تعویق افتاده بوده تا اینکه چندی پیش مدیر ارشد فناوری اطلاعات ایالت واشنگتن متوجه وجود مشکلات اساسی در سیستم سازمان فدرال زندان ها می شود و شروع به تحقیق می کند و در نهایت هم نتیجه بررسی هایش نشان می دهد که زندانی ها به طور میانگین حدود 49 روز زودتر از موعد اتمام دوره محکومیت خود آزاد شده اند.

پیرو این خبر، مقامات ایالتی دستور داده اند تا محکومینی که آزاد شده اند دوباره به زندان بازگردانده شده و دوره حبس شان را کامل نمایند. بر اساس گزارش موجود نیز تاکنون 5 نفر از آنها به زندان منتقل شده اند.

در آخر هم بگوئیم که فرماندار نیز دو بازرس را استخدام نموده تا دلیل این سهل انگاری بزرگ و طولانی مدت را کشف و مسئولان مربوطه اش را مجازات نمایند.

منبع: دیجیاتو
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار