تغییر نام کارانه در طرح تحول نظام سلامت

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: کارانه در طرح تحول تنها به طرح مبتنی بر عملکرد تغییر نام داد وگرنه فرمول آن مانند گذشته است.

محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال 1375 پزشکان هیئت علمی خواستار افزایش حقوق شدند به همین دلیل طراحی را با نام کارانه ایجاد کردند.

وی افزود: منابع کارانه از تعرفه‌هایی مثل ویزیت و حق‌العمل و غیره بود که نحوه‌ی توزیع آن به این گونه بود که تا 65درصد کارانه به پزشکان هیئت علمی برسد، 5درصد را بیمارستان‌ها به دانشگاه‌ها بدهند، 10درصد شامل بیمارستان‌ها بابت آب و برق و تجهیزات می‌شود و 20درصد به بقیه‌ی کارکنان از جمله پرستار و رادیولوژی تعلق می‌گیرد.

شریفی مقدم گفت: این نحوه‌ی توزیع باعث اختلاف 100 برابری بین گروه‌های مختلف می‌شود به عنوان مثال اگر پرستاری 300 هزار تومان کارانه دریافت کند یک پزشک هیئت علمی 30 میلیون تومان دریافتی دارد.

قائم مقام سازمان ادامه داد: در طرح تحول همین فرمول است فقط تعرفه‌ها را 3 برابر کرده‌اند به این معنی که اگر پزشک هیئت علمی 30 میلیون تومان می‌گرفت حالا 90 میلیون تومان می‌گیرد و پرستاری که 300 هزار تومان دریافتی داشت حالا 900 هزار تومان دریافت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارانه در طرح تحول سلامت به طرح مبتنی بر عملکرد تغییر نام داد وگرنه از لحاظ فرمول همان فرمول قبلی است و ما در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم عدالت را در پرداخت‌ها برقرار کنیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.