افزایش توان سایبری نیروی دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا، قصد دارد اقدامات پدافندی و آفندی سایبری را گسترش دهد و نیروهایی جدیدی را برای این اهداف، تربیت کند.

افزایش توان سایبری نیروی دریایی آمریکابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جن تای (Jan Tighe)، فرمانده‌ی سایبری ناوگان دریایی آمریکا، اعلام کرده است: نیروهای مأموریت سایبری و سایر فرماندهان نیروی دریایی، تصمیم دارند که در زمینه‌ی خنثی کردن و مبارزه با حملات سایبری، اقداماتی در ناوگان دریایی انجام دهند.

وی افزود: عملیات سایبری نیروی دریایی تا 5 سال آینده، به‌وسیله‌ی یک طرح راهبردی، به‌سوی گسترش توانایی‌های سایبری و کاهش آسیب‌پذیری‌های امنیت اطلاعات، هدایت می‌شود.» این فرمانده با اشاره به راهبرد امنیت سایبر نیروی دریایی، ادامه داد که نیروی دریایی، تأثیرات آفند سایبری خود را گسترش می‌دهد و همچنین این نیروی مسلح، در حال اجرای رزمایش‌های مختلفی است.

تیگه تصریح کرد که آموزش سایبری در نیروی دریایی، امر مهمی است و نیروی دریایی قصد دارد کارمندان سایبری خود را طوری تربیت کند که بفهمند چگونه بجنگند و در حال استخدام نیروهای جدید است.

وی گفت: مشکل ما ایجاد نیروها و رشد توانایی‌های آن‌ها است. زمانی فرا رسیده که دشمنان در کمین هستند و نیازمندیم که جلوی نفوذ به شبکه‌هایمان را بگیریم. نیروی دریایی فرصتی برای شبیه‌سازی حملات هکرها ندارد.

شایان‌ذکر است در سال 2014، آمریکا کشور ایران را متهم به حمله به شبکه‌های نیروی دریایی این کشور کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار