مشهد؛

جایگاه وهویت مشهد الرضا(ع) باید حفظ شود

امام جمعه مشهد گفت: هویت مشهد الرضا (ع) باید حفظ شود و این شهر نباید صرفا به مراکز تفریحی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در مراسم تجلیل از خادمان افتخاری حریم رضوی افزود:باید از زحمات و خدمات خادمان افتخاری در ایام خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم(ع) تقدیر و تشکری صورت گیرد تا مایه امیدواری و تلاش هر چه بیشتر این خادمان باشد.

وی گفت: امیدوارم این خدمات شما به‌ عنوان نشان افتخار، سبب رأفت‌های امام رضا(ع) نسبت به شما شود چون امام در زمان حیات خود به نام امام رئوف معروف بودند و دلیل آن این بود که رأفت خاصی امام رضا (ع) به مهمانان خود داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شما خواهران وبرادران برای خدمت به زائران وقت گذاشتید و مهمانان امام رضا (ع) را پذیرایی کردید و حکم خادمی شما را شخص حضرت صادر کردند و اگر توجه امام نبود قطعاً این توفیق به شما نمی‌رسید.

آیت‌الله علم الهدی گفت: تمام مردم ساکن شهر مشهد خادم امام رضا (ع) هستند و شهر مشهد به دلیل وجود این امام تشکیل‌ شده و بر این اساس باید مشهد هویت شهری امام رضایی داشته باشد ودغدغه امروز موضوع آبادی و پارک‌های آنچنانی و خیابان‌های کذایی نیست بلکه دغدغه اصلی این است که این شهر امروز هویت امام رضا(ع) را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه وقتی در شهرمشهد مکان‌های تفریحی و تجاری شکل می‌گیرد هویت امام رضا(ع) از بین می‌رود، افزود: همچنین کلیبی از اطراف حرم رضوی به مقام معظم رهبری نشان دادند و به ایشان گفتند مشهد به این وضع به وجود آمده و کالاهای خارجی در این بازارها عرضه می‌شود که ایشان بسیار ناراحت شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:امروزه ساختمان‌های بلندمرتبه همچنان در اطراف حرم در حال گسترش هستند و باید مدیران شهری ما تأمل بیشتری کنند و هویت امام رضا(ع) را نباید در شهر به هم زد و باید از ساخت‌وسازهایی که قرار است هویت شهر را خراب کند، جلوگیری شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.