مشهد؛

تاکید برتقویت همبستگی جهان اسلام

استاندار خراسان رضوی گفت: تقویت همبستگی جهان اسلام و استفاده از ظرفیت ها باعث خنثی شدن توطئه های نظام سلطه و استکبار در ارائه چهره ای خشن و غیر واقعی از دین مبین اسلام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیدار با مفتی اعظم سوریه افزود: روحیه اخوت و برادری بین اهل سنت و شیعیان باعث شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دشمنان بزرگ مسلمانان تبدیل شوند و در داخل کشورهای اسلامی نیز عده ای با عقاید و نظرات متفاوت دائما بر طبل اختلاف بین شیعه و سنی بکوبند.

وی تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان تنها منادی وحدت در جهان اسلام، این نیاز امت اسلامی را به خوبی درک کردند و در راستای تحقق این مهم تلاش می کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شیعه نماها در کشورهای غربی از جمله لوس آنجلس و لندن فعالیت دارند،گفت: امروزه افرادی هستند که به نام شیعه به اعتقادات برادران اهل سنت توهین می کنند و حتی دامنه جسارت خود را به مراجع عظام شیعه نیز گسترش داده اند و آنان را به سخره می گیرند که باید در مقابل این گونه فعالیت های افراطی در شیعیان و اهل سنت هوشیار باشیم.

رشیدیان افزود: ما نگران برادران خود در کشورهای سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن هستیم و امیدواریم شاهد ایامی پر از صلح و سعادت برای مسلمانان این کشورها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت و به ویژه حضرت زینب (س) ارادت دارند، ادامه داد: زمانی که تروریست ها و افراطیون قصد حمله به حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه را داشتند ممانعت از جوانان ایرانی برای رفتن به آن کشور برای حمایت از حرم عقیله بنی هاشم (س) بسیار دشوار بود.

مفتی اعظم سوریه و عضو جبهه مقاومت این کشور نیز با بیان اینکه مشهد شهری منظم و زیبا است،گفت: در مشهد برخلاف مدینه و مکه افزون بر توجه به مرکز شهر، مناطق اطراف آن نیز ساماندهی شده است.

شیخ احمد بدرالدین حسون افزود: شیوه مدیریت در جمهوری اسلامی ایران مانند شیوه رسول اکرم (ص) برای مدیریت یک جامعه اسلامی است که بسیار ستودنی می باشد.

وی تصریح کرد: موضع ایران در قبال سوریه همیشه باغث امیدواری و حمایت بوده و میدانی که در مقابل شما قرار دارد، میدان بازسازی سوریه است و ما به طور قطع از آمریکا و اروپا برای بازسازی سوریه کمک نخواهیم گرفت.

عضو جبهه مقاومت سوریه ادامه داد: داعش گروهی ضداسلام است و از آنجا که نتوانست به مقاصد خود برای ایجاد جنگ بین عراق و ایران برسد، به اسلام هراسی دامن زد در حالی که ایران روز به روز قوی تر شده و حتی تحریم ها نیز نتوانسته مانعی برای پیشرفت این کشور باشد.

این مفتی اهل سنت گفت: وحدت بین شیعه و سنی در ایران امیدوارکننده است و حرمت و منزلتی که برادران اهل سنت در ایران دارند ما شیوخ در مدینه و مکه نداریم به طوری که به ما اجازه تدریس در مسجد النبی و مسجد الحرام نمی دهند زیرا آل سعود تنها خود را مسلمان واقعی می داند.

وی به گسترش عظمت بیداری ناشی از انقلاب اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را متعلق به همه مستضعفان جهان دانستند لذا همه انسانهای مستضعف در دنیا و کشورهای غیراسلامی زیر پرچم انقلاب اسلامی قرار می گیرند.

عضو جبهه مقاومت سوریه همچنین با ابراز خرسندی از جایگاه علمی ایران در بین کشورهای اسلامی، رسالت اصلی علمای شیعه و سنی را آشنایی جهان با فرهنگ ناب اسلامی عنوان کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.