بندرعباس؛

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماندهای عفونی-پزشکی در میناب

کارگاه آموزشی مدیریت پسماندهای عفونی-پزشکی ویژه کمپهای ترک اعتیاد و مطبها در شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب هدف از تشکیل این کارگاه را ارتقاء سطح آگاهی گروه هدف با خطرات بالقوه عدم مدیریت اصولی پسماندهای عفونی و ارائه راهکارهای دفع بهداشتی این دسته از پسماندهی پزشکی عنوان نمود.

بهزادی گفت: یکی از این خطرات بالقوه پسماندهای عفونی را ایدز به عنوان یک بیماری ویروسی خطرناک نام برد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد ویروسی ایدز و ایجاد مقاومت دارویی در بدن بیمار افزود: همین امر ضرورت استفاده از رژیم های دارویی محدود را درکنترل ایدز دوچندان می کند.

مسؤول مرکز مشاوره و بیماریهای رفتاری شهرستان میناب نیز با اشاره به راههای انتقال ویروس ایدز؛ یکی از گروههای درمعرض خطر را کارکنان مراکز ترک اعتیاد و کارگران شهرداری عنوان کرد.

حسین زاده با تاکید بر  ضرورت واکسیناسیون کارکنان مراکز ترک اعتیاد علیه هپاتیت ب گفت : کارکنان مراکز ترک اعتیاد و کارگران شهرداری شهرستان به صورت رایگان  درمقابل هپاتیت ب واکسینه می شوند.

وی با اشاره به راههای کنترل و جلوگیری از انتقال بیماری ایدز بر ضرورت دفع صحیح زباله های عفونی و استفاده از باکس ایمنی در همه مراکز ترک اعتیاد و مطبها؛ استفاده از وسایل حفاظت فردی بویژه دستکش لاتکس در زیر دستکش کار برای به حداقل رساندن میزان مواجهه و ریسک خطرتماس با وسایل نوک تیز و برنده آلوده و شناسنامه دار کردن زباله ها را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برشمرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.