تبریز؛

رونمایی از نسخه انگلیسی نرم افزار مسافر تبریز

نسخه انگلیسی نرم افزار مسافر تبریز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شهردار کلان‌شهر تبریز یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر تبریز راه جهانی شدن را طی می کند و به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است، باید اطلاعات جامعی برای راهنمایی گردشگران ارائه شود.

نجفی گفت: به روز رسانی و تامین اطلاعات مرتبط با تبریز در فضای مجازی در عصر ارتباطات می تواند تصویر درستی از تبریز در سطح جهانی ارائه دهد و این اپلیکیشن که به زبان بین المللی تهیه شده است، می تواند نقش مناسبی برای معرفی تبریز ارائه دهد.

وی ادامه داد: با تکیه به روش‌های سنتی نمی توان پتانسیل‌های تاریخی تبریز را در سطح جهانی معرفی کرد و باید از فضای مجازی به نحو احسن استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر با بیان این‌که موفقیت ارزشمند تبریز در کسب عنوان پایتخت گردشگری اسلامی سال ۲۰۱۸ بستر مهمی برای توسعه پایدار و پیشرفت پرشتاب شهر است، گفت: کسب این عنوان محصول همت کارساز شهرداری و دیگر مسئولان در دو سال اخیر است.

دبیری افزود: گردشگری از حوزه‌های مهم مباحث شهری است که در صورت تحقق جایگاه اصلی خود، می‌تواند ضامن  دستاوردهای مهم در هر دو حوزه فرهنگی و اقتصادی باشد.

وی با بیان این‌که این موفقیت، نتیجه مهم تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری است، گفت: امروز آوازه شهر تبریز به واسطه اقدامات اساسی در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی، در مجامع جهانی مطرح است؛ این امر در واقع از کارساز بودن اصل همدلی و همزمانی در مناسبات مدیریت شهری حکایت دارد.

دبیری در عین حال متذکر شد: این موفقیت گام مهمی است که باید با تدوین سیاست‌ها و راهکارهای پویا و اثرگذار، به گام‌های بعدی منجر شود.

خلیلی، سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در این مراسم یادآور شد: یک گروه برنامه نویسی با بهره گیری از تیم طراحی و برنامه نویسی در سال ۹۳ با همکاری واحد پژوهش، تحقیقات و فناوری سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز اقدام به تولید اپلیکیشن جامع گردشگری کلانشهر تبریز کرد و سال گذشته همزمان با هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران نسخه فارسی این نرم افزار موبایل رونمایی و در سایت های دانلود اپلیکیشن ارائه شد.

وی یادآور شد: علاوه بر اطلاعات مکانی توضیحات دقیقی از تمامی بناهای تاریخی و تفریحی در سطح شهر را ارائه می دهد که با استفاده از نقشه های هوایی و فناوری GPS می توان با نزدیک ترین مسیر به آنها دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این امکانات برنامه ، موارد زیادی که هر گردشگر باید از یک شهر داشته باشد در این برنامه جمع آوری شده تا عاملی برای لذت بردن مسافران از سفر به شهر تبریز شود.

وی با اشاره به این امکانات گفت : لیست مکان های تاریخی و گردشگری، لیست انواع سوغات و صنایع دستی، اطلاعات حمل و نقلی داخل شهری و برون شهری، اطلاعات پرواز لحظه ای فرودگاه تبریز، اطلاعات مراکز درمانی و داروخانه ها، لیست هتل ها و مراکز اقامتی به همراه اطلاعات جامع، لیست مراکز تفریحی و رستوران ها، مسیریابی از ورودی های شهر به  اماکن تاریخی ، نمایش ایستگاه های اتوبوس های BRT بر روی نقشه،  لیست مراکز خرید، اطلاعات مشاهیر تبریز، تاریخچه غذای تبریز، توضیحات بازی های محلی تبریز، لیست محلات قدیمی تبریز، فولکلر موسیقی آذربایجان و تبریز، ومعرفی فرش تبریز، اطلاعات گردشگری شهرستان های تاریخی و تفریحی و طبیعی اطراف تبریز در این نرم افزار و به زبان انگلیسی وجود دارد.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک نسخه انگلیسی این نرم افزار در سایت ها نرم افزار موبایل ارائه می شود و علاقه‌مندان می توانند با دانلود از این نرم افزارها دسترسی داشته باشند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۰ دی ۱۳۹۴
یاشاسین تبریز