تبریز؛

صادرات 40 درصد شکلات و شیرینی کشور از آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات 40 درصد شکلات و شیرینی کشور از آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجاتی در همایش هم‌اندیشی مدیران صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: 40 درصد صادرات شیرینی و شکلات کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و بعد از استان تهران در زمینه واحدهای صادراتی نمونه و ملی قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: 7 واحد صنعتی به عنوان نمونه ملی شناخته شده‌اند که از سوی مسئولان کشور تجلیل شدند.

وی بیان کرد: بعد از برنامه پایش در زمینه تدوین سند راهبردی صنعت معدن و تجارت در کشور تدوین شده و ما نیز در داخل استان برش استانی را نوشتیم.

نجاتی افزود: در این برنامه راهبری 12 گروه صنعتی به عنوان صنایع پیشگام انتخاب شدند که صنایع غذایی یکی از این صنایع است که این صنایع در زمینه اشتغال و توسعه استان نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: برای بهسازی و نوسازی صنایع غذایی استان و نیز تنوع محصولات غذایی همت گذاشته می‌شود و تلاش داریم تا این واحدها در شرایط پساتحریم ایفای نقش کنند.

وی گفت: صنایع غذایی استان 300 هزار تن ظرفیت دارد و هدف‌گذاری در این زمینه تا سال 1404 به یک میلیون تن خواهد رسید تا بتوانیم جوابگوی صادرات یک میلیارد دلاری باشیم.

نجاتی افزود: اعطای تسهیلات با سود 24 درصدی دردی را از واحدهای صنعتی درمان نمی‌کند و در حال حاضر در تمام دنیا نرخ ترجیهی برای صنایع غذایی در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی با این درصد سود نمی‌توانند بهسازی و نوسازی کنند و از مدیران دولتی و نمایندگان می‌خواهیم حمایت و همراهی کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در مرحله حساس تولید، اشتغال و ارزش افزوده قرار داریم و اگر همه با هم همراه و همگام نباشیم نخواهیم توانست به نقطه مطلوب برسیم.

رضا جعفری نایب رئیس انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: این انجمن در شرایط مختلف اقتصادی حضور داشته و شرایط سخت فعلی رکود را نیز درک کرده و همراهی می‌کنیم و امیدواریم تا در زمینه مسائل اقتصادی کمک حال دولت باشیم.

وی با بیان اینکه این همایش برای دومین بار با هدف همگرایی و همراهی میان فعالان اقتصادی و نیز مدیران دولتی برگزار می‌شود، گفت: هدف از این مراسم هم‌اندیشی و دور هم بودن بین فعالان دولتی و بخش خصوصی بوده و هیچ ربطی به انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد.

جعفری یادآور شد: در این جلسه تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند اما برای اینکه شائبه تبلیغاتی بودن این نشست پیش نیاید هیچکدام از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که کاندیدای مجلس شده و کاندیداها سخنرانی نخواهند کرد.

وی گفت: این نشست به واسطه همزمانی با انتخابات اتاق بازرگانی به تعویق افتاد و سعی کردیم قبل از زمان تبلیغات مجلس نیز این نشست برگزار شود تا تبلیغاتی بودن آن مطرح نشود.

نایب رئیس انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این انجمن در شرایط مختلف اقتصادی حضور داشته و شرایط سخت فعلی رکود را نیز درک کرده و همراهی می‌کنیم و امیدواریم تا در زمینه مسائل اقتصادی کمک حال دولت باشیم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.