تبریز؛

سامانه تشخیص هویت الکترونیک مقدمه ای بر پایان ثبت سنتی اسناد

رییس کانون سر دفتر داران و دفتر یاران آذربایجان شرقی از اتمام تجهیز کلیه ی دفاتر ثبت اسناد استان به تجهیزات الکترونیکی تشخیص هویت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ادیب در جمع خبرنگاران ،کاهش احتمال بروز سوء استفاده ها و تخلفات هویتی را از جمله مزایای این طرح برشمرد و افزود: تمامی اطلاعات واصله از این تجهیزات به مراکز پایش سازمان ثبت احوال کشور مخابره شده و صرفا پس از تایید اصالت هویت اشخاص ، دفترخانه های ثبت اسناد مجاز به ارایه خدمات به آن ها می شوند.

وی تصریح کرد: با استفاده از این تجهیزات هویت افراد بدون هرگونه شبه و ایراد احراز شده و امکان وقوع هرگونه جعل و سو استفاده های ممکن را به صفر میرسد.

وی تسریع در انجام امورات ثبتی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود : با بکار گیری این تجهیزات الکترونیکی شاهد تحولی چشمگیر در زمینه ی ثبت سنتی موجود خواهیم بود.

تمامی دفاتر ثبت اسناد استان با استفاده از این تجهیزات الکترونیکی تمامی خدمات ثبتی را در حد اقل زمان ممکن به متقاضیان ارایه می کنند.

ادیب در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت 56 سند پیش فروش از ابتدای شروع این طرح در استان خبر داد و افزود: تمامی حقوق طرفین معامله در این سند ها بطور دقیق پیش بینی و تضمین شده و امکان هرگونه جعل و فروش مال غیر وجود ندارد.

وی استقرار امنیت در معاملات پیش فروشی را از جمله مزایای ثبت سند پیش فروش عنوان کرد و افزود : مطابق قوانین مدنی هرگونه پیش فروش املاک در قالب قولنامه های معمول و مباعینامه های مرسوم بر خلاف مقرارات بوده و با خاطیان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.