مشهد؛

مشهد بیش از یک میلیون نفر حاشیه نشین دارد

رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: آخرین آمار بیان می کند 1میلیون و 200نفر حاشیه نشین در شهر مشهد زندگی می کنند.

مشهد بیش از یک میلیون نفر حاشیه نشین داردبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد سید ابوالفضل رضوی افزود:۵۹/۹درصد مشکل روستایی ما به حوزه اقتصادی و اشتغال برمی گردد و تبعیض ارائه خدمات شهر نشینی با روستائیان، نداشتن تشکل مردم نهاد و عدم خودباروری در بین آن ها از جمله مشکلات دیده شده در بین روستاییان در مقایسه با شهرنشینان است.

وی ادامه داد: ما از تمام اعضا در شورای اسلامی شهرستان خواستاریم با کمک افراد تحصیل کرده خود طرحی در خصوص ارائه بهتر برنامه های خدماتی متناسب با نیاز افراد برای ما ارائه دهند تا شاهد رشد و پیشرفت روستاها نسبت به شهرها داشته باشیم.

رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد:جمعیت روستایی کشور در ۱۱سال پیش از ۳۳درصد به ۲۷درصد رسیده ؛ که این آمار در جمعیت روستای کشوراتریش به ۳۴درصد مانده و ما باید با همت بیشتری زمینه توسعه روستاها فراهم کنیم چراکه برای رسیدن کشورتوسعه یافته از لحاظ کمی و کیفی نیازمند توسعه پایدار در روستاها هستیم.

رضوی در ادامه با بیان اینکه در زمان ضرغامی،رییس صدا وسیما پیشنهاد ایجاد شبکه ملی روستا ارائه شد ولی متاسفانه تا کنون صورت نگرفته است، افزود:باید افکار مردمی به این سمت پیش رود تا تقویت اندیشه در خصوص زندگی روستایی شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد:پرداخت ارائه وام به روستاهای لب مرز نسبت به سایر روستاها تفاوت دارد، برای خانوارهای ۲۰۰نفری ۱۰درصد هزینه از سمت آنها ۹۰درصد پرداختی ازسوی ما انجام شده که وام پرداختی برای این روستاها هیچ کارمزدی ندارد.

رضوی همچنین در ادامه به سقف پرداختی وام به سایر روستاها اشاره کرد و افزود:برای خانوارهای۱۰۰نفری اگر ۳۰درصد سهام ارائه دهند،۷۰درصد وام پرداخت می کنیم که همین امر در روستاهای ۲۵خانوار ۴۰درصد سهام ایجاد شده ۶۰درصد وام تا سقف ۷۵۰میلیون تومان پرداخت می شود.

وی افزود:توسعه روستایی باید به گونه ایی باشد تا روستاها بزرگ شود و توسعه یابد تا شهرها بزرگ نشوند رشد نکنند ولی توسعه یابد.

رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد:تحقیقات نشان می دهد که از سال ۱۳۵۵تا ۱۳۸۵طی ۳۰ سال ۱۰/۱درصد رشد داشته که نشان دهنده رشد شهر مشهد است و آخرین آمار بیان می کند ۱میلیون و ۲۰۰نفر حاشیه نشین در شهر مشهد زندگی می کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.