در اظهاراتی خطاب به کری؛

پوتین: کسی حق ندارد مانع از شرکت اسد در انتخابات شود

رئیس جمهور روسیه به وزیر امور خارجه آمریکا گفت از نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سوریه، به شدت حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشستی در مسکو (در چهاردهم دسامبر/ ۲۳ آذر) به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، گفته است هیچکس حق ندارد مانع نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و هفده در سوریه شود.

در این گزارش آمده است: روسیه -که موضعش به سبب عملیات نظامی در سوریه تقویت شده است- در تلاش برای تضمین نامزدی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و هفده است، تا بدین ترتیب، او فرصت ادامه برای ادامه دوره حکومتش را در سوریه داشته باشد. در همین حال، آمریکا در حال تشدید تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ تقریبا پنج ساله داخلی در سوریه است. 

بر اساس این گزارش، به گفته مقامات غربی و روسی، مخالفان در واشینگتن در تلاش برای تضعیف موضع روسیه در این باره هستند که اسد اجازه دارد دوره ریاست جمهوری خود پس از اتمام دوره انتقال هجده ماهه به پایان برساند. دوره انتقال در سوریه از ماه آینده آغاز می‌شود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار