مشهد؛

فیلم های کیارستمی و داوودی در پردیس سینمایی هویزه

امروز دو فیلم کوتاه" نان و کوچه" و" مات" در سلسله جلسات برداشت کوتاه در پردیس هویزه مشهد به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سلسله نشست های برداشت کوتاه این بار به سراغ اکران فیلم "نان و کوچه" عباس کیا رستمی و "مات " محمد داوودی رفته است.

نان و کوچه فیلمی کوتاه در ژانر اجتماعی ساخته عباس کیارستمی در سال 49 است که کیارستمی این فیلم را بر اساس طرحی از برادرش تقی نوشت.

نان و کوچه با مدت زمان 11 دقیقه ای خود در زمان ساخت با استقبال فراوان مخاطبان رو به رو شد و منتقدان مطبوعاتی به این فیلم بسیار توجه نشان دادند، چنان که روزنامه کیهان در مقاله‌ای آن را فیلمی فوق‌العاده از ایران لقب داد

داستان در مورد پسربچه‌ای است که با نان سنگکی که در زیر بغل دارد، می‌خواهد از کوچه‌ای بگذرد اما حضور یک سگ مانع می‌شود. پسرک منتظر می‌ماند تا سگ کنار برود. جالب اینجاست که در همین زمان، جوانی سوار بر الاغ و پس از آن یک دوچرخه‌سوار از آن‌جا به راحتی عبور می‌کنند بدون اینکه سگ سر راه آن ها برود.

پس از آنها پیرمردی می‌رسد که با سمعکی در گوش از کنار او می‌گذرد. پسر از فرصت استفاده می‌کند و در سایه پیرمرد به راه خود ادامه می‌دهد. در میانه راه پیرمرد وارد خانه خود می‌شود و پسربچه به ناچار ادامه مسیر را خود به تنهایی طی می کند. سگ به طرف او می‌جهد و پسرک با پرتاب تکه‌ای نان او را آرام می‌کند. سگ همچنان او را دنبال می‌کند تا این که پسر وارد خانه می‌شود و سگ پشت در لم می‌دهد. لحظه‌ای بعد پسرکی دیگر با کاسه‌ای ماست به سگ نزدیک می‌شود. دوربین بر تصویر وحشت‌زده پسر در زمینه پارس سگ ثابت می‌شود.

همچنین فیلم مات به نویسندگی و کارگردانی محمد داوودی دیگر فیلمی است که امروز در پردیس هویزه به نمایش در می آید. این فیلم در ژانر خانوادگی است که در یک مرز مستند و داستانی حرکت می کند.

ماجرا با پدری آغاز می‌شود که با ازدواج دخترش مخالفت می‌کند و هر کدام از اعضای خانواده یک نظر کاملاً متفاوتی نسبت به هم درخصوص این موضوع دارند.

فیلم «مات» به شکل داستانی روایت شده است و بخشی از آن بازسازی و پرداخت شده است، اما به هر حال داستانی بودن آن بیشتر مدنظر بوده است. فضا کاملاً راحت است و در اکران می تواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند.

فیلم مات نامزد بخش مسابقه ششمین جشن مستقل فیلم کوتاه سینمای ایران شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.