مشهد؛

اکران و نقد «کشتارگاه» و «موقت» در برداشت کوتاه

برداشت کوتاه این هفته میزبان دو اثر کوتاه یک کارگردان آذری است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مشهد، برداشت کوتاه این هفته میزبان دو فیلم کوتاه «کشتارگاه» و «موقت» ساخته بهزاد آزادی.

داستان فیلم کوتاه «کشتارگاه» نه تنها در کشتارگاه نمی گذرد، بلکه در محله ای به این نام، داستان ورود نوجوانان به باندهای موادمخدر و سرنوشت تلخی که در انتظار آنهاست را روایت می کند.

ای فیلم که منتخب بخش سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن، منتخب جشنواره های فیلم وینترتور سویس، گواناخواتو مکزیک، مد فیلم ایتالیا و چندین جشنواره دیگر است، توانسته جایزه بزرگ تولید و جایزه بهترین بازیگری مرد از جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نیز بدست بیاورد.

فیلم «موقت» نیز جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بوسان کره جنوبی، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره سیدنی استرالیا، جایزه بهترین فیلم جشنواره اینوزیبل آمریکا و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره پروین اعتصامی را کسب کرده است.

«موقت» همچنین جایزه بهترین فیلم جشن تصویر سال و جایزه بازیگری زن جشنواره نهال را از آن خود کرده است.
بهزاد آزادی، کارگردان این دو اثر کوتاه در فروردین 1369 در آذربایجان غربی به دنیا آمد و بعد از پایان تحصیلات دوره دبیرستان به تهران رفته و در رشته ادبیات دانشگاه تهران تحصیلات خود را ادامه داده و سپس به کار فیلمسازی پرداخته است.

برداشت کوتاه به همت حوزه هنری خراسان رضوی و دفتر انجمن سینمای جوان در مشهد هر چهارشنبه از ساعت 17 الی 19 در پردیس سینمایی هویزه به نقد فیلم کوتاه می پردازد.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.