اصفهان؛

کیمیا" ارتباط بین نسل ها را به تصویر می‌کشد

نویسنده سریال کیمیا در نشست نقد و بررسی این مجموعه تلویزیونی گفت:کیمیا با طراحی شخصیت های مختلف ارتباط بین نسل ها را به تصویر کشیده است .

کیمیابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان ، مسعود بهبهانی نیا" با حضور در دومین نشست کافه نقد زمستانه گفت: با توجه به اینکه صحبت کردن و گفتگوی بین نسل ها به فراموشی سپرده شده و همین امر شکاف بین نسل ها را بیشتر کرده است لذا بر همین اساس این سریال سعی داشته با طراحی شخصیت های مختلف ارتباط بین نسل ها را نیز به تصویر کشد.


وی اظهار کرد: یک سریال همانند یک دنیا است، که در تصویر این دنیا چیدمان افراد در قالب پرداختن به قوانین و مناسبت های همین دنیا طراحی می شود و لذا هر چه این تصویر به دنیای واقعیت و بیرونی ما نزدیک باشد، باورپذیرتر است.

وی با اشاره به تصویر کشیدن نسل های مختلف در این سریال افزود: در جامعه امروزی چیزی با عنوان مفاهمه و گفتمان اجتماعی نداریم و صحبت کردن و گفتگوی بین نسل ها به فراموشی سپرده شده و به همین دلیل شکاف بین نسل ها روز به روز بیشتر شده و تبدیل به گسستگی می شود و لذا بر همین اساس این سریال سعی کرده با طراحی شخصیت های مختلف ارتباط بین نسل ها را نیز به تصویر کشد .


نویسنده سریال کیمیا تصریح کرد: کیمیا به عنوان نقش محوری داستان تصویر یک دختر آرمان گرا را به نمایش می گذارد، چراکه موضوع این سریال در مورد نسلی بوده که براساس آرمان هایش زندگی خود را طراحی می کند و این مسئله ممکن است برای افراد زیادی در جامعه امروزی غریب به نظر برسد .


بهبهانی نیا ادامه داد: با توجه به اینکه در یک فیلم یا سریال نمی توانیم به بازنمایی تمام وقایع یک اتفاق بپردازیم و اگر بخواهیم تمام وقایع را بازنمایی کنیم بایستی این اثر در قالب مستند ارائه شود، لذا سریال کیمیا نیز با درنظر گرفتن مردم یک کوچه و محله و یک خانواده به بیان بازتاب انقلاب پرداخته است .

وی بیان کرد: سریال کیمیا ماکتی از وقایع دوران انقلاب را در محله ای روایت می کند و لذا به این معنا نیست که تمام اتفاقات انقلاب در این خانواده و محله رخ داده است . 



انتهای پیام/پ
برچسب ها: نقد فیلم ، کیمیا ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
با سلام و تشکر از فیلم خوبتون خوب که نه عالی واقعا من تو این چند سال همچین فیلیمی به این ترتیب ندیدم فقط این قسمت های آخرش یه کمی طولش دادین ممنون از فیلم خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
با سلام و تشکر از فیلم خوبتون خوب که نه عالی واقعا من تو این چند سال همچین فیلیمی به این ترتیب ندیدم فقط این قسمت های آخرش یه کمی طولش دادین ممنون از فیلم خوبتون