تئاتر فجر 34؛

«وانیک»؛ روایتی از بیگانگی انسان دنیای امروز

نمایش «وانیک» بیگانگی انسان‌ها نسبت به هم و دنیای ماشینی اطرافشان را روایت می‌کند.

سهراب سلیمی کارگردان منتخب بخش صدور سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درخصوص نمایش «وانیک» گفت: این نمایش برای اولین بار در سال 83 به اجرا رفت و از کنار هم قرار گرفتن سه نمایشنامه نوشته واسلاو هاول خلق شد. در اولین اجرا «وانیک» در دل خود سه اثر گشایش، احضار و اعتراض را جای داده بود اما در اجرای چندماه پیش در تماشاخانه باران نمایشنامه «اعتراض» از این سه گانه حذف شد. این اثر نمایشی با بررسی زندگی «وانیک» بیگانگی انسان‌ها نسبت به هم و دنیای ماشینی اطرافشان را نمایش می‌دهد.
 
وی ادامه داد: واسلاو هاول متولد پراگ نویسنده‌ای که با ورود ارتش سرخ به چک اسلواکی مخالف و معترض بود در کنار زندگی هنری پا به دنیای سیاست می‌گذارد و سه نمایشنامه احضار، گشایش و اعتراض را در مقاطع زمانی متفاوت و تحت تأثیر اتفاقات دنیایش می‌نویسد. 
 
سلیمی درخصوص شیوه اجرایی نمایش «وانیک» بیان کرد: با شناخت و تبعیت از نگاه هاول نمایشنامه وانیک را که دارای محتوایی فنی و تحلیل‌هایی از رفتارهای اجتماعی انسان است به شیوه‌ی مینی مال و موجز به مخاطب نمایش می‌دهم. «وانیک» به رئالیسم جادویی نزدیک است و با بهره‌گیری از بازی‌ها و دکوری مینی مال با تماشاگر ارتباط برقرار می‌کند.

گفتنی است احمد ساعتچیان، رضا مولایی و شیوا اردونی از بازیگران نمایش «وانیک» هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار