کشته شدن روزانه 3 غیر نظامی به دست پلیس آمریکا

نشریات معتبر آمریکا از کشته شدن روزانه 3 غیرنظامی به دست پلیس آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاري فرانسه، برخي نشريات آمريکا، با انتشار آماري مستقل از آمارهاي رسمي اف بي آي، اعلام کردند در سال گذشته 1130 نفر از شهروندان غير نظامي اين کشور به دست پليس کشته شده‌اند. این آمار از کشته شدن سه غير نظامي در هر روز به دست پليس آمریکا حکايت دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، شمار بالاي کشتار افراد غير مسلح به دست ماموران پليس آمريکا بار ديگر ضرورت ايجاد اصلاحات در شيوه‌هاي مداخله پليس اين کشور را در حين ماموريت نشان مي‌دهد.

قربانيان پليس آمريکا با شليک گلوله، استفاده از اسلحه ليزري، زير گرفتن با خودرو و در حين بازداشت جان خود را از دست داده اند.

در جديدترين مورد از خطاي پليس آمریکا، ماموران گشت پليس شيکاگو، روز شنبه هفته گذشته و در پاسخ به تماسي در مورد يک اختلاف خانوادگي، وارد محل شده و يک جوان 19 ساله و یک زن 55 ساله را که مادر پنج کودک بود، از پا در آوردند.

رام امانوئل، شهردار شيکاگو در واکنش به اين رخداد، از تصميم خود براي جايگزين کردن اسلحه‌هاي کمري با تفنگ‌هاي ليزري خبر داد. وي کشنده بودن سلاح ليزري را کمتر دانست و بر لزوم آموزش‌هاي بيشتر به ماموران پليس خبر داد.

نشریاتی که به بررسي مستقل شمار کشته‌شدگان در حملات پليس به شهروندان آمريکايي پرداخته‌اند، تاکيد می‌کنند در عمليات و مداخلات پليس به طور آشکار رويکردي نژاد پرستانه مشاهده مي‌شود. 

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار