چرا سیاه‌پوستان قربانی خشونت پلیس آمریکا می‌شوند؟

بر اساس نتایج یک بررسی جدید، احتمال کشته شدن مردان جوان سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا 9 برابر بیشتر از سایر شهروندان این کشور است.

چرا سیاه‌پوستان قربانی خشونت پلیس آمریکا می‌شوند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس‌تی‌وی، روزنامه انگلیسی گاردین گزارشی را منتشر کرد که می‌گوید پلیس آمریکا در سال 2015 در مجموع 1134 نفر را کشت که 444 نفر بیشتر از سال 2014 بود.

بیش از 15 درصد کسانی که کشته شدند مردان سیاه‌پوست 15 تا 34 ساله بودند که پنج برابر بیشتر از سفیدپوستانی است که در همین گروه سنی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، یافته‌های جدید که با آمارهای دولت آمریکا درباره شمار مرگ و میر ادغام شده است نشان می‌دهند  از هر 65 سیاه‌پوستی که در آمریکا می‌میرد، یک نفر به دست پلیس کشته می‌شود.

در سال 2015، در مجموع تعداد سیاه‌پوستانی که به دست پلیس آمریکا کشته شدند دو برابر بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست، لاتین‌تبار و سرخ‌پوست بود.

در این گزارش آمده است 25 درصد سیاه‌پوستانی که پلیس آمریکا آن‌ها را در سال 2014 کشت غیرمسلح بودند، در حالی این آمار برای قربانیان سفیدپوست 17 درصد بود.

همچنین در خشونت‌های مأموران پلیس آمریکا در سال 2015، شش رهگذر جان خود را از دست دادند.

 در این گزارش به تفاوت سنی این قربانیان نیز اشاره شده است که کوچک‌ترین قربانی جرمی ماردیس شش ساله در شهر مارکس‌ویل ایالت لوئیزیانا و لوئیس بکر 87 ساله در شهر کتسکیل نیویورک بودند. 43 قربانی هم زیر 18 سال یا کمتر سن داشتند.


بر روی پلاکاردی که این کودک در دست دارد نوشته شده است «می‌خواهیم بزرگ شویم»
در مجموع، 89 درصد این قربانیان به ضرب گلوله پلیس، چهار درصد با سلاح‌ شوک‌ الکتریکی (تیزر)، چهار درصد در درگیری‌های فیزیکی و سه درصد هم به دلیل تصادف با خودروهای پلیس کشته شدند.

سیاه‌پوستان دو درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که بر اساس پروژه «بررسی خشونت پلیس»، 40 درصد کسانی که در 60 اداره بزرگ پلیس آمریکا کشته شدند سیاه‌پوست بودند.

در دو دو سال گذشته، چندین مورد قتل سیاه‌پوستان به دست پلیس آمریکا خشم و اعتراضات سراسری را در پی داشت.  


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
چراشو نمیگین........
آخرین اخبار