مشهد؛

برجام، ضرورتی برای بقای اقتصاد است+تصاویر

وزیر امور خارجه در نشستی با هیأت نمایندگان مشهد ضمن بررسی و نقد موانع و چالش های پساتحریم، از برجام به عنوان ضرورتی برای بقای اقتصاد نام برد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از مشهد، وزیر امور خارجه با بیان اینکه باید بتوانیم روابط اقتصادی را در سطح منطقه و جهان به نحوی تنظیم کنیم که برای کسی صرف نداشته باشد زیر قطعنامه بزند، تأکید کرد: از دید استراتژیک و راهبردی، برجام، نه یک فرصت برای بخش اقتصاد، بلکه یک ضرورت است که استفاده مناسب از آن تضمین کننده بقـــای این فضاست.

محمدجواد ظریف با اشاره به اینکه دیدگاه ها نسبت به فعـــالان اقتصادی عوض شده گفت: وزارت خارجه تسهیل کننده بخش خصوصی در فهم نیازهای اقتصــاد کشور است.
وی خواستار توجه بیشتر به سفرهای اقتصادی به دلیل اهمیت بازارهای فنی مهندسی در کشورها گردید.

برجام، ضرورتی برای بقای اقتصاد است

قراردادهای ترجیهی نیاز تجارت با کشورهای همسایه

نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق مشهد نیز در این دیدار موانع رشد اقتصادی استان را مــــورد بررسی قرار داد و گفت: هنـــوز به سمت قرادادهای ترجیهی دو جانبه نرفته ایم ولی امضای قراردادهای ترجیحی را از ضروریات تجارت با کشورهای همسایه میدانیم.

غلامحسین شافعی تأکید کرد: باید تلاش کنیم به سمت قرادادهای تجارت ترجیهی دو جانبه برویم، در حالی که در دنیا کشورهای مختلف با کشـــورهای همجوار و هم مرکز که دارای اشتراک هستند این نوع تجارت را برقرار می کنند تا نیازهای همـــدیگر را برآورد سازند.
وی اولویت برای این ارتباط را کشورهای هم مرز و همسایه عنوان کرد و گفت: البته امضای قرارداد تجارت ترجیحی با ترکیه با انتقــــاداتی همراه بوده است.

برجام، ضرورتی برای بقای اقتصاد است


رئیس اتاق بازرگانی استان در ادامه این نشست بر استفاده از ظرفیت های مرزی برای رسیدن به توسعه متوازن خبـــر داد و تأکید کرد: در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه برای ما ایجاد شده که باید از آن به بهترین وجه استفاده کرد .
شافعی تصریح کرد: اخذ تصمیمات کشـــوری با ملاحظه استانها باید مورد توجه قرار گیرد و تفویض اختیار به استانداران استانها باعث تسهیل در امــور خواهد گردید.

برجام، ضرورتی برای بقای اقتصاد است

در این نشست اعضای هیأت نمانیدگان اتاق مشهد خواسته های خود از وزیر امور خارجه کشورمان را در مورد مشکلات شرکت های ایرانی در تاجیکستان و ترکمنستان و انتظار از سفارت خانه های ایران و مشکلات حوزه حمل و نقل در حوزه ترانزیت و رکود شرکت های حمل و نقل بین المللی مطرح ساختند که وزیر امور خارجه کشورمان قول مساعد برای رسیدگی به این مشکلات داد .

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: خراسان رضوی ، مشهد ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.