قزوين ؛

اجرای طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) شتاب می گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر پیگیری مستمر و تسریع در اجرای طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع)، تکمیل و نهایی شدن انجام مطالعات فاز یک و دو این پروژه را خواستار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛منوچهر حبیبی در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین ( ع ) افزود: با هماهنگی دستگاه های متولی به زودی اقدامات لازم جهت انجام مطالعات باستان شناسی در محدوده اجرای طرح به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه تاکنون 50 واحد با 58 میلیارد ریال اعتبار تملک شده است، اظهارکرد: این طرح بزرگ فرهنگی با مشارکت شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر، راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه استان و میراث فرهنگی در حال پیگیری و اجرا می باشد.

حبیبی با بیان اینکه محدوده طرح جامع حدود 18 هکتار می باشد، اذعان کرد: ساماندهی امامزاده حسین (ع) علاوه بر نوسازی بافت قدیمی و رونق اطراف امامزاده به عنوان بزرگترین مکان فرهنگی، می تواند پذیرای گردشگران مذهبی زیادی از اقصی نقاط کشور باشد.

امامزاده حسین فرزند علی بن موسی الرضا در مسیر سفر به مرو و در عبور از قزوین درگذشت و در قزوین به خاک سپرده شد.

بنای بقعه امامزاده حسین (ع) مربوط به دوره ایلخانی است و در تاریخ 20 بهمن 1318 با شماره ثبت 339 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهاي پيام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.